درخواست از قوه قضائیه برای برخورد با مخلان امنیت ملی / ثبت‌نام وام شهریه تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد

«بهبود کیفیت غذای دانشجویی، مهلت زمان ثبت نام وام شهریه تا ۱۵ آذرماه و ابلاغ آیین‌نامه حمایت از دانشجویان سرآمد» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، «واکنش دانشگاهیان به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند.

بیشتر بخوانید:

شرایط دریافت وام ضروری دانشجویان برای سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ + جدول

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ سوم مهرماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشگاهی

قوه قضائیه قاطعانه با قاتلان مخلان امنیت ملی برخورد کند

دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه خواستار شفاف‌سازی روند محاکمه عاملان شهدای امنیت کشور به ویژه روح‌الله عجمیان شد.

در بخشی از این نامه تاکید شده است: ما دانشجویان دفتر تحکیم وحدت ضمن محکومیت هرگونه اعمال نفوذ خارج از روند قانونی، از دستگاه قضا مطالبه داریم در برخورد با قاتلین و مخلان امنیت ملی، با جدیت عمل کند و همچنین مطالب بیان شده توسط پدر شهید عجمیان را شفاف‌سازی کند و برای انجام وظیفه‌ خود، مبنا را حدود الهی و قوانین اسلام قرار بدهد؛ چرا که هر رویکری جز این، در وهله‌ اول تضییع حقوق الهی است و در وهله‌ بعدی، موجب پایمال شدن خون شهدای امنیت و شهدای مظلوم بسیجی که در کف خیابان‌های وطن، در خون خود غلتیدند، می‌شود.

ادامه واکنش‌ها به جنایات رژیم صهیونیست در غزه

مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها : دستور جلب نتانیاهو صادر شود

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با صدور بیا‍نیه‌ای خطاب به کریم اسد احمد خان دادستان دیوان بین‌المللی کیفری خواستار صدور دستور تسریع تحقیقات در غزه، شناسایی مرتکبان جنایت‌های متعدد و صدور دستور جلب نتانیاهو شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به عنوان یک نهاد علمی و غیردولتی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد در ایران و کشورهای مختلف جهان با تأثر عمیق و شدید از جنایات وحشیانه اشغال‌گران در غزه ضمن اعلام همکاری با جنابعالی و دفتر دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی جهت ارسال هرگونه مستندات و مدارک جنایات اتفاق افتاده توسط اشغالگران در غزه، از شما می‌خواهیم با دستور اکید بر پیگیری و تسریع تحقیقات، شناسایی مرتکبان جنایت‌های متعدد، صدور دستور جلب و پیگیری آنان خصوصاً نتانیاهو، ضمن پاسخگو بودن مقامات جنایتکار دولت اشغالگر اسراییل، تعهد خود را در عمل به حمایت از اصول عدالت بین‌المللی و رسیدگی مؤثر به جنایات بین‌المللی در فلسطین نشان داده و راه را برای صلح عادلانه و پایدار در منطقه حساس غرب آسیا هموار کنند. با تشکر از توجه شما به این موضوع حیاتی و دردناک امروزی، مشتاقانه منتظر پاسخ و اقدام قاطع از سوی شما بوده تا ما را به جهانی در صلح، امنیت و عدالت نزدیک کند.

دانشگاهیان علوم پزشکی تهران در حمایت از غزه تجمع کردند

همزمان با ایام استکبارستیزی جمعی از دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مقابل سر دانشکده پزشکی دانشگاه تهران تجمع کردند.

گفتنی است، این چندمین تجمع دانشجویان دانشگاههای تهران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به شمار می رود.

درخواست دانشگاهیان ایران از آزادگان جهان / دنیا نظاره‌گر نسل‌کشی اسرائیل است

جمعی از دانشجویان بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کردند: بشریت بار دیگر شاهد کشتار نسلی همانند کشتار نازی‌ها بلکه فجیع‌تر و شدیدتر از آن است.

در بخشی از این بیانیه عنوان شده است: اگرچه رژیم اسرائیل دهه‌هاست مشغول قتل و خفه کردن فلسطینیان است اما سطح کشتار کنونی مردم غیرنظامی غزه بی‌سابقه است. بنابراین ما از همه آزادگان جهان می‌خواهیم تا دست به دست هم دهیم و به نام انسانیت به این تئاتر نسل‌کشی پایان دهیم. خطاب به آنهایی که در جایگاه‌های قدرت و در موقعیت‌های موثر قرار دارند و جرائم اسرائیل را توجیه می‌کنند بگوییم: اخبار را از مسیر صحیح دریافت کنید و نگاه و نظر خود را با قطب‌نمای اخلاق تطبیق دهید. در غیر این صورت زمانی فرا می‌رسد وقتی به دستان خود می‌نگرید خون بی‌گناهان فلسطین را بر آن می‌بینید.

درخواست تشکل‌های دانشجویی از جوانان جهان اسلام / دولت‌های خود را وادار به قطع ارتباط با صهیونیست‌ها کنید

تشکل‌های دانشجویی در راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه اعلام کردند: امروز بر همه جوانان جهان اسلام و آزادی خواهان واجب است که دولت‌های خود را وادار به قطع ارتباط کامل با رژیم صهیونیستی کنند.

در این بیانیه تصریح شده است: کلامی با برادران دانشجو در جهان اسلام و جهان عرب. این خط؛ خطی است که جوانان ایرانی ۴۰ سال است برگزیدند و حال که با حفظ وحدت کلمه این آرمان ها را در شوارع عربی فریاد می‌زنید بدانید که امروز بر همه جوانان و آزادی خواهان واجب است که دولت های خود را وادار کنند تا با دولت غاصب رژیم صهیونیستی قطع کامل ارتباط کنند و دست ارباب آن یعنی آمریکای جهان خوار را از ممالک اسلامی کوتاه کنند و او را وادار به توقف این نسل کشی ملت مظلوم فلسطین نمایند و بدانند که در این راه وعده الهی حتمی است چرا که همو در مصحف شریف خود وعده داد.

حوزه صنفی_دانشجویی

شیوه‌نامه اجرایی شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها منتشر شد

اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه شیوه نامه اجرایی شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیر دولتی منتشر شد، اظهار کرد: سازمان امور دانشجویان به منظور شناسایی استعدادهای برتر، معرفی الگوهای مناسب دانشجویی و تشویق دانشجویان به افزایش فعالیت داوطلبانه و جهادی و تلاش برای نوآوری و فعالیت‌های موثر آموزشی، پژوهشی، فناورانه، نوآورانه، مهارتی، تجاری‌سازی، فرهنگی، ورزشی و هنری و حمایت از دانشجویان سرآمد، اقدام به تهیه و تدوین آیین نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها کرد.

وی تصریح کرد: شیوه‌نامه اجرایی این آیین نامه، با هدف وحدت رویه در اجرای آیین نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد در دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیر دولتی در ۱۲ ماده و ۳۳ تبصره تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

بهبود کیفیت غذای دانشجویی نسبت به سال‌های گذشته

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان کیفیت غذای امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است و من در بازدیدهایی که از دانشگاه‌های مختلف داشتم، همه دانشجویان بدون استثنا این مساله را تائید می‌کنند.

همچنین وی تصریح کرد: در سال گذشته کمترین میزان نارضایتی از نظر کیفیت و کمیت را از غذای دانشگاه‌ها داشتیم و امسال به طوری برنامه‌ریزی کردیم و این نارضایتی به حداقل رسیده است. به امید خدا با پرداخت بودجه لازم از سمت سازمان برنامه و بودجه به کیفیت غذای دانشجویی تداوم می‌بخشیم و نمی‌گذاریم مشکل خاصی به وجود آید. امسال وضعیت غذاها خوب شده است و به امید خدا این روند ادامه‌دار خواهد بود.

جزئیات بورس دولت‌های خارجی برای دانشجویان اعلام شد

محمد محمدی مسعودی مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان جزئیات بورس دولت های خارجی را تشریح کرد و گفت: هرساله صد نفر برای بورس تحصیلی به کشور مجارستان معرفی می‌شوند.

برای مشاهده جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ثبت‌نام وام شهریه تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ثبت نام وام شهریه دانشجویان هم از یکم آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فرصت وام‌ تحصیلی دانشجویان از روز گذشته آغاز شده است، گفت: دانشجویان برای ثبت نام در این وام‌ها تا پایان آبان‌ماه فرصت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =