صدور کیفرخواست متهمان آتش‌سوزی زندان اوین

دادستان تهران از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای متهمان پرونده آتش‌سوزی زندان اوین در مهرماه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی صالحی؛ دادستان تهران از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای ۴۰ نفر در پرونده آتش‌سوزی زندان اوین در مهرماه سال گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای فرار دختر وزیر صمت از اوین چه بود؟

مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ درباره آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی زندان اوین گفته بود: در پرونده آتش‌سوزی عمدی زندان اوین که سال گذشته صورت گرفت، کیفرخواست ۴۰ متهم در شرف تنظیم است و بر اساس آنچه وعده داده‌اند تا دو هفته آینده پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

خبر آتش‌سوزی زندان اوین شامگاه ۲۳ مهرماه پارسال منتشر شد. ساعاتی بعد مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد؛ در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود. بلافاصله پس از بروز درگیری و آتش گرفتن کارگاه خیاطی بند زندانیان محکومیت مالی و سرقت انتظامات زندان برای کنترل درگیری وارد عمل می‌شوند و ایستگاه آتش‌نشانی مستقر در زندان نیز بلافاصله عملیات اطفای حریق را آغاز می‌کنند.

یک روز پس از وقوع آتش‌سوزی (در تاریخ ۲۴ مهرماه) قوه قضاییه اعلام کرد: آتش‌سوزی ۲۳ مهرماه در زندان اوین منجر به درگذشت ۴ نفر از زندانیان بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها و مجروح شدن ۶۱ نفر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =