ضعف مدیریت عامل بی‌ثباتی وزارت آموزش‌وپرورش / استیضاح وزیر خلاف انتقاد اخیر رهبری نیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس‌وتحقیقات مجلس گفت: استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش را نمی‌توان خلاف انتقاد مقام معظم رهبری نسبت به وجود بی‌ثباتی در این وزارتخانه تلقی کرد چرا که مشکلات ریشه‌ای موجود به‌دلیل ضعف مدیریتی است.

احمدحسین فلاحی،‌ عضو کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌‍وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: دو فقره استیضاح از وزیر آموزش‌وپرورش توسط برخی نمایندگان مطرح شده ولی هیچ کدام اعلام وصول نشده است.

استیضاح وزیر مشکلی حل نمی‌کند / لزوم قرار گرفتن آموزش و پرورش در اولویت مسئولان

وی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون آموزش مجلس سوالاتی درباره نحوه عملکرد وزیر آموزش‌وپرورش دارند، گفت: کمیسیون موظف است سوالات خود را از وزیر آموزش‌وپرورش بپرسد،‌ اما اینکه استیضاح وزیر عملی شود، هنوز مشخص نیست.

عضو کمیسیون آموزش‌و تحقیقات مجلس با تاکید بر انتقاد مقام معظم رهبری از بی‌ثباتی مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش‌ خاطرنشان کرد: لزوم ثبات مدیریتی که مقام معظم رهبری نسبت به وزارت آموزش‌وپرورش مطرح کردند مورد توجه نمایندگان مجلس قرار دارد. همچنین مشکلاتی که به دلیل مدیریت ضعیف دو چندان شده نیز قابل تامل است بنابراین مصلحت وزارت آموزش‌وپروش برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نماینده مردم همدان و ‌فامنین در مجلس ادامه داد: حتی اگر استیضاح در صحن علنی اعلام وصول شود و رای بیاورد، این اقدام خلاف جهت فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره بی‌ثباتی این وزارتخانه نخواهد بود.

فلاحی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در این وزارت آموزش و پرورش در طول دولت‌های مختلف و در اثر کم‌توجهی دولت‌ها به مرور زمان به وجود آمده است.

وی کمبود فضای آموزشی و کمبود معلم را از مهم‌ترین عواملی دانست که اعضای کمیسون آموزش را بر این وادار کرده که استیضاح وزیر را مطرح کنند بنابراین وضعیت امروز این وزارتخانه تنها با مدیریتی قوی قابل رفع خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش حدود یک ماه است که با بیش از ۵۶ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و در مرحله طی شدن مراحل قانونی براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. مهم‌ترین عنوانی که در طرح استیضاح وزیر آموزش‌‍وپرورش به آن اشاره شده وجود ضعف شدید مدیریتی در بدنه این وزارتخانه است.

کارآموز خبرنگاری: احسان محمودی

انتهای پیام/

کد خبر: 1206652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =