جامعه دانشگاهی به ۱۰۰ هزار خوابگاه متاهلی نیاز دارد / ضرورت تسهیل مقررات برای ساخت خوابگاه‌ها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جامعه دانشگاهی به ساخت ۱۰۰هزار خوابگاه متاهلی نیاز دارد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت خوابگاه متاهلی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد خوابگاه‌های متاهلی در حال ساخت، از میزان نیاز دانشجویان به این نوع خوابگاه‌ بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید:

آغاز ساخت واحدهای مسکونی دانشگاهیان از بهمن ماه / ۴۰۰ هکتار زمین توسط وزارت علوم تامین شده است

وی با بیان اینکه ساخت حدود ۱۰۰هزار خوابگاه‌ متاهلی مورد نیاز جامعه دانشگاهی است، گفت: نیاز به خوابگاه متاهلی بسیار است؛ اما در این باره ظرفیت و توان دانشگاه‌ها هم باید در نظر داشت؛ زیرا توان ساخت این تعداد خوابگاه‌ها وجود ندارد.

حجت الاسلام رستمی گفت: تعداد خوابگاه‌های متاهلی با تعداد دانشجویان متاهل که نیازمند به اسکان در خوابگاه‌ها هستند، فاصله معناداری دارد. ما باید به امکانات، ظرفیت‌های دانشگاه‌ها توجه کنیم ولی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مالی و کمک‌های بیرون دانشگاهی، امیدواریم آمار ساخت خوابگاه‌ها به صورت سالانه بیشتر شود تا بعد از مدتی به وضعیت مناسبی در این حوزه برسیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تصریح بر اینکه مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و نهادها برای ساخت خوابگاه متاهلی با یکدیگر همکاری دارند، گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌های ذیل آن برای تامین زمین، شهرداری هر شهر برای صدور مجوزهای ساخت، وزارت مسکن و شهرسازی برای تغییرکاربری زمین‌ها و حمایت از ساخت و ساز ساختمان‌ها، دستگاه‌های اقتصادی مانند بانک‌ها و موسسه بهرمند اقتصادی برای منتقل و جاری کردن بخشی از حمایت‌های مالی با یکدیگر همکاری دارند.

وی مطرح کرد: ستاد ملی ازدواج دانشجوی وظیفه هماهنگی این نهاد و وزارتخانه‌های نام برده شده را بر عهده دارد.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به پیشبرد اهداف ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان درباره ساخت خوابگاه متاهلی خاطرنشان کرد: هر دستگاه، نهاد یا وزارتخانه‌ای ملاحظاتی دارد که باید آنها را در نظر داشته باشیم. ما در موضوع ساخت خوابگاه متاهلی برخی مواقع باید مقررات‌زدایی کنیم و در برخی مواقع تسهیل مقررات داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =