تناسب در بازار مرغ / قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی از پایش مداوم بازار گوشت و مرغ خبر داد و گفت: بازار مرغ به پایداری رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، امروز در جمع اصحاب رسانه، در خصوص وضعیت بازار گوشت مرغ، گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری در دوره تصدی وزیر سابق جهاد کشاورزی، مشکلاتی در زمینه تأمین نهاده‌های دامی رخ داد و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی در زمینه میزان جوجه ریزی و کاهش تولید گوشت مرغ شد.

بیشتر بخوانید:

درخواست مرغداران برای افزایش قیمت مرغ

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به اینکه با کاهش تولید گوشت مرغ قیمت این محصول در مقاطعی به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسید، ادامه داد: با حضور وزیر جدید در وزارت جهاد کشاورزی، کمیسیون کشاورزی مجلس موضوع افزایش میزان جوجه ریزی‌ها به ۱۳۰ میلیون قطعه در دوره را پیگیری کرد تا بتوانیم نیاز بازار داخلی را تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل آسیب دیدن گله‌های اجداد و کاهش میزان تولید تخم مرغ نطفه دار مشکلاتی در زمینه افزایش جوجه ریزی‌ها به ۱۳۰ میلیون قطعه در هر دوره وجود داشت، عنوان کرد: با تدابیر اعمال شده وضعیت میزان جوجه ریزی ها در سطح کشور ساماندهی شده است. بخشی از مشکلات تأمین گوشت مرغ از طریق واردات برطرف شد که پذیرفتنی نیست و باید به سطحی از پایداری برسیم که نیازی به واردات نباشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه باید مراقبت شود تا مجددا برای تأمین نیاز بازار به گوشت مرغ مجبور به واردات نشویم، گفت: مرغداران برای تأمین ذرت مشکل زیادی را نداشتند اما با کمبود سویا در بازار مواجه بودند و برای وزن‌گیری گله باید از کنجاله سویا استفاده شود که بخشی از واحدهای روغنگیری و بخش زیادی از طریق واردات تأمین شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه درحال حاضر وضعیت عرضه گوشت مرغ در بازار پایدار است، ادامه داد: از متولیان تولید طیور وزارت جهاد کشاورزی برای حضور در نشست آینده کمیسیون کشاورزی دعوت شده تا مسائل و مشکلات با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و شب عید بررسی شود. باید مراقبت کنیم تا در ماه‌های آینده در هر دو مولفه‌ی جوجه یک روزه و نهاده‌های دامی با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1207668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =