۴۳۰ مقاله و پوستر به دبیرخانه کنگره بین‌المللی فرهیختگان ارسال شد/ مشارکت دانشگاه‌های هاروارد، ساوتست و موسسه ماکس‌پلانک آلمان

دبیر اجرایی کنگره دوجانبه بین‌المللی فرهیختگان ۲۰۲۳ گفت: بیش از ۲۵۰ چکیده مقاله و ۱۸۰ پوستر به دبیرخانه کنگره دوجانبه بین‌المللی فرهیختگان ۲۰۲۳ ارسال شده است.

ملیحه انتظاری؛ دبیر اجرایی کنگره دوجانبه بین‌المللی فرهیختگان ۲۰۲۳ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون جزئیات برگزاری کنگره با اشاره به اینکه سه سال گذشته کنگره‌ای ملی را با عنوان رویکردهای نوآورانه در سیستم بیولوژی و داروسازی برگزار کردیم، اظهار کرد: با وجود اینکه برگزاری این کنگره با اپیدمی کرونا هم زمان بود اما با همه مشقت‌ها موفق شدیم اولین دوره کنگره را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید:

۲۴ عمل جراحی رایگان در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد

وی ادامه داد: سال بعد کنگره همگرایی علوم پایه و پزشکی را برگزار کردیم چرا که پزشکان ما همواره از مباحث علوم پایه همچون ژنتیک و... فاصله داشتند و همچنین از آنجا که بسیاری از کشورها و مراکز تحقیقاتی دنیا به دنبال این همگرایی هستند ما نیز تصمیم گرفتیم کنگره‌ای با این ماهیت که تا به حال برگزار نشده بود را برگزار کنیم.

انتظاری تصریح کرد: در نهایت امسال سومین کنگره و اولین کنگره «بین‌المللی» دوجانبه فرهیختگان یعنی "رویکردهای نوآورانه در داروسازی و بیولوژی" و "تازه‌های همگرایی در علوم پایه و علوم بالینی" را برگزار کردیم که هرچند این دو کنگره ماهیتی با یکدیگر متفاوت هستند اما تصمیم گرفتیم که در یک زمان برگزار شوند.

وی با بیان اینکه امسال هر دو کنگره با مجوز بین المللی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اردیبهشت ماه برای هر دو کنگره از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مجوز بین المللی دریافت کردیم که از جمله شاخص های آن به این صورت است که واحد برگزارکننده از نظر مالی به خودکفایی لازم رسیده باشد و کیفیت برگزاری و میهمانان و سخنرانان در حد قابل قبولی باشد.

دبیر اجرایی کنگره دوجانبه بین‌المللی فرهیختگان در بحث تازه‌های همگرایی با اشاره به برگزاری وبیناری با عنوان اختلال اوتیسم در ماه های گذشته ادامه داد: در این وبینار همکاران هر کدام در تخصص خودشان به طور مثال دندانپزشکی، مهندسی برق، روانشناسی، ژنتیک و... راجع به اختلال اوتیسم به سخنرانی و ارائه نظرات پرداختند و در نهایت ما تصمیم گرفتیم کنگره ملی یک روزه‌ای را با همین عنوان جمعه ۱۰ آذرماه برگزار کنیم.

وی با ابراز امیدواری از این که این قبیل کنگره‌ها در سال های آتی نیز ادامه پیدا کند، گفت: در انتخاب و تعیین پنل‌های امسال تلاش کردیم تا پنل‌ها مبتنی بر کارهای تحقیقاتی باشد که در بیمارستان‌های ما در حال انجام است چرا که در این صورت موضوعات ملموس تر و عینی‌تر خواهد بود.

انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بین المللی بودن کنگره تصریح کرد: دانشگاه‌های هاروارد، ساوتست چین و همین طور یک مرکز تحقیقاتی در کشور آلمان تحت عنوان ماکس پلانک با ما در برگزاری این کنگره دوجانبه همکاری دارند به طور مثال افراد شاخصی از این کشورها در کنگره سخنرانی خواهند داشت اما با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص سرعت و اتصالات اینترنتی داشتیم این سخنرانی ها را به صورت آفلاین ضبط کردیم.

وی با اشاره به اینکه زمان سخنرانی ها در کنگره از ده تا ۶۰ دقیقه متفاوت است، افزود: پنل ‌های بین المللی کنگره به صورت آفلاین برگزار میشود و یک اقدام جالب به ویژه در بخش همگرایی علوم پایه و پزشکی این است که سخنرانی‌ها صرفا یک طرفه نخواهد بود بلکه بحث به صورت تعاملی بین اساتید پیش می‌رود.

دبیر اجرایی کنگره دوجانبه بین‌المللی فرهیختگان با اشاره به تعامل بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با این دوره از کنگره خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌هایی با واحدهای رودهن، تهران مرکزی و نیز پژوهشکده رویان یک سری کارگاه‌ها را برای این دوره از کنگره تعریف کردیم که گواهی و سرتیفیکیت شرکت در دوره‌ها نیز به دانشجویان داده میشود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است اضافه کرد: ۱۸۰ پوستر نیز به دبیرخانه کنگره ارسال و کدبندی شده و شرکت کنندگان در حضور داوران ارائه خواهند داشت.

انتظاری بیان کرد: انتشار مقالات همواره به ارتقای رنکینگ دانشگاه‌ها کمک میکند و برگزاری این قبیل کنگره ها در رنکینگ بیمارستان فرهیختگان هم بی‌شک اثرگذار خواهد بود ضمن اینکه با چندین ژورنال علمی نیز برای چاپ مقالات کنگره رایزنی کرده ایم و داوری مقالات کنگره با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی گفت: در این کنگره دو جانبه این فرصت طلایی برای اساتید و دانشجویان فراهم شده است تا با تازه‌ترین و آخرین دستاوردها و نتایج تحقیقاتی آشنا شوند و از تجربیات اساتید و محققانی که دسترسی به آنها در ایام عادی بسیار دشوار است بهره مند شوند.

دبیر اجرایی کنگره دوجانبه بین‌المللی فرهیختگان اضافه کرد: در کنگره دارو ۱۷ سخنران و در کنگره همگرایی نیز ۱۸ سخنران خواهیم داشت. امروزه نگاه دنیا در حوزه علمی تغییر کرده و نه علوم پایه و نه علوم پزشکی به تنهایی نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند اما زمانی که این دو در کنار هم قرار میگیرند انقلابی رخ خواهد داد و هرچند این همگرایی هم اکنون در ابتدای راه قرار دارد.

گفتنی است کنگره دوجانبه بین‌المللی فرهیختگان ۲۰۲۳، ششم تا دهم آذرماه در مرکز همایش‌های بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =