توصیه‌هایی به مردم در مورد آنفولانزا و بیماری‌های تنفسی در فصل سرما

رئیس انجمن همه گیر شناسی ایران، از مردم خواست با توجه به بروز موارد آنفلوانزا و افزایش بیماری‌های تنفسی در فصل سرما، در تجمع‌ها ماسک بزنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرید نجفی گفت: کووید ۱۹ دیدگاه درباره شیوه همه گیری‌ها را تغییر داد و با سویه‌های جدید مواجه شدیم، با توجه به شیوع آنفلوانزا و بروز بیماری تنفسی در چین، برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌هایی تنفسی در حال حاضر دستورالعمل‌ها، همان‌هایی است که در دوران کرونا توصیه می‌شد.

بیشتر بخوانید:

وی درباره شیوع ویروس تنفسی در چین افزود: اطلاعات درباره شیوع بیماری تنفسی و بروز همه گیری هنوز کافی نیست، سازمان جهانی بهداشت از کشور چین خواست در این باره شفاف سازی کند و اطلاعات خود را در اختیار مجامع علمی قرار دهد.

نجفی با اشاره به اهمیت علم همه گیر شناسی در ارتقا سلامت جامعه، گفت: جامعه علمی کشور نیاز به نشاط و گفتگو دارد، اما بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت ترجمان علمی و گفتگو بین دانشمندان و حاکمیت‌ها وجود ندارد.

وی افزود: جامعه همه گیر شناسی کشور نیاز به بازتوانی دارد و این جامعه باید با توجه به پیری جمعیت درباره بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و سرطان در کنار بهداشت و سیاستگذاران قرار بگیرد و راهکارهایی در اختیار سیاستگذاران قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =