تسلط اسرائیل بر غزه و نابودی حماس غیرممکن است / افزایش حساسیت جهانی نسبت به مسئله فلسطین

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اظهارات برخی مقامات فعلی و پیشین رژیم صهیونیستی مبنی بر قدرت تاب‌آوری مقاومت فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: تسلط اسرائیل به غزه و نابودی حماس بسیار دور از دسترس و غیرممکن است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، جنگ غزه مجددا پس از حدود یک هفته آتش‌بس آغاز شد. برخی کارشناسان حتی در زمان آتش‌بس با تاکید بر نیاز نتانیاهو به ادامه این درگیری بر این باور بودند که جنگ غزه ادامه خواهد داشت. از نظر آنها نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی ادامه جنگ را برای بقای سیاسی خود ضروری می‌داند و پایان یافتن آن به احتمال زیاد به سقوط دولت وی منجر خواهد شد. اگرچه برخی کشورهای منطقه تلاش زیادی برای تداوم آتش‌بس انجام دادند و افکار عمومی جهان نیز خواهان توقف کامل این جنگ بود، اما به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی که از همان ابتدا به هیچ اصولی پایبند نبود، مجددا حملات وحشیانه به مردم مظلوم غزه را از سرگرفت. دکتر رضا میرابیان –کارشناس مسائل منطقه- در گفتگو با ایسکانیوز به بررسی دلایل این موضوع پرداخت.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو ادامه جنگ را برای بقای سیاسی خود ضروری می‌داند / بهره‌برداری جریان چپ اسرائیل از شرایط با هدف بازگشت به قدرت

وی با اشاره به اظهارات جان کربی –هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید- مبنی بر مخالفت آمریکا با آتش‌بس گفت: آمریکایی‌ها خواهان آتش‌بس دائمی نبودند و بر اساس اظهارات مقامات آمریکایی آنها نیز به دنبال ادامه جنگ بودند و سفرهای مکرر بلینکن به سرزمین‌های اشغالی در راستای دادن چراغ سبز به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنگ انجام می‌شود. این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه توقف جنگ پایان عمر سیاسی نتانیاهو است، اظهار کرد: نخست وزیر اسرائیل مصر است که این جنگ را ادامه دهد زیرا تنها راه باقی ماندن او در قدرت همین است و بلافاصله پس از پایان جنگ ائتلاف حاکم فرومی‌پاشد.

وی در خصوص قدرت تاب‌آوری حماس و مقاومت برای ادامه این جنگ گفت: آنها 50 روز در برابر حملات تمام عیار رژیم صهیونیستی مقاومت کردند و حتی کارشناسان سیاسی و نظامی اسرائیلی اذعان کرده‌اند که حماس می‌تواند بیش از یک سال در برابر اسرائیل مقاومت کند؛ علاوه بر این، خود اسرائیلی‌ها نیز می‌دانند ادعای حاکمیت آنها بر غزه یک دروغ است و هرگز نمی‌توانند به صورت کامل بر غزه مسلط شوند. میرابیان تصریح کرد: بر خلاف ادعاهای رژیم صهیونیستی، حتی از مناطق شمالی غزه که رژیم ادعای تسلط بر آن را دارد بارها موشک‌هایی به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده و این نشان می‌دهد که حماس همچنان حاکمیت بر غزه را در اختیار دارد.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره مجدد به اظهارات برخی مقامات فعلی و پیشین رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: تسلط اسرائیل به غزه و نابودی حماس بسیار دور از دسترس و غیرممکن است. وی در خصوص ادامه یافتن همراهی افکار عمومی جهانی در حمایت از مردم فلسطین و احتمال به فراموشی سپردن آن گفت: حساسیت مردم جهان نسبت به این موضوع افول نخواهد کرد و همانطور که اکنون شاهد هستیم بسیاری از فرهیختگان، چهره‌های دانشگاهی، موسسات حقوق بشری و ... مخالفت خود را با حملات رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند. وی افزود: چه کسی باور می‌کرد کشورهایی مثل اسپانیا، ایرلند، اسکاتلند، نروژ، سوئد و برخی کشورهای دیگر چنین موضوع‌گیری‌هایی علیه اسرائیل داشته باشند.

میرابیان افزود: در حال حاضر حتی برخی نمایندگان مجلس آمریکا صریحا اعلام کرده‌اند که کمک به اسرائیل باید مطابق با معیارهای حقوق بشر باشد و حتی سالیوان –مشاور امنیت ملی آمریکا- این مسئله را تایید کرده است. وی در ادامه به اعتراض رهبران گروه‌های اسلامی به بایدن اشاره کرد که در انتقاد از حمایت‌های رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل تداوم این امر را کشتار هرچه بیشتر مردم فلسطین دانسته و آن را چراغ سبزی از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی معرفی کردند.

به اعتقاد میرابیان، اکنون بسیاری از مردم آمریکا مخالف این جنگ هستند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دموکرات‌ها و رنگین پوستان که سهم بخش بزرگی از رای دهندگان محسوب می‌شوند، خواهان توقف این جنگ هستند و بایدن نیز با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجبور خواهد بود که خواسته‌های آنها را در نظر بگیرد و بنابراین این مسئله‌ای نیست که به فراموشی سپرده شود و مخالفت با اسرائیل عمیقتر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =