شورای راهبری امور زنان در استان‌ها تشکیل شود 

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با تاکید بر تشکیل شورای راهبری امور زنان به صورت ماهانه در هر استان، گفت: اگر استانی این شورا را نداشته باشد به این معنی است که حوزه زنان و خانواده در آن استان هیچ اهمیتی ندارد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در اجلاس روسای واحدهای دانشگاهی غرب کشور که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است؛ اظهار کرد: امروزه با بحران در حوزه زنان و خانواده روبه رو هستیم. تعداد زیادی دانشجوی دختر و کارمند و استاد خانم داریم. در استان تهران آمار دختران دانشجو از ۶۰درصد عبور کرده و این کمیت حضور اجتماعی را تجربه میکنند و در آینده قرار است مادران و اینده ساز این کشور شوند.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی بودجه بنیاد شهید با اولویت پرداخت مطالبات دانشگاه آزاد

وی ادامه داد: امروز مسئله هویتی مهمترین مسئله زنان در کشور است. دختران و زنان ما در هویت خود دچار بحران و سرگشتگی شده اند. امسال علاوه بر دختران، زنان ما هم دچار بحران هویتی شده اند و این مهم آسیب زاست و خانواده هم آسیب می‌بیند.

قاسمی خاطرنشان کرد: مسئله زنان و خانواده بسیار عمیق است و رییس دانشگاه آزاد هم از این حوزه به شدت حمایت می‌کنند. در موضوع زنان ۶۰ درصد مسئولین استان‌ها از جان و دل مایه می‌گذارند چراکه ما با قشر عظیم تاثیرگذاری روبه رو هستیم که رها هستند.

وی با اشاره به جلسه اخیر دکتر طهرانچی با زنان فرهیخته دانشگاه آزاد، تصریح کرد: تقاضا دارم فردی که واقعا توانایی دارد و همچنین دغدغه‌مند و تاثیرگذار است که می‌تواند کار انجام دهد و شبکه بانوان را شکل دهد در استانها در حوزه زنان به کار بگیرید ضمن اینکه رابطین واحدها باید کار را جدی بگیرند تا ان شاءالله دانشگاه آزاد الگویی برای کلان جامعه باشد.

قاسمی افزود: در حال تلاش هستیم تا شبکه بانوان دانشگاه آزاد در حوزه رابطین را تقویت کنیم و هر هفته برای اینها دوره هایی را برگزار میکنیم و به هر منطقه پروژه داده ایم تا بتوانند عمیق تر در حوزه زنان و خانواده کار کنند که باید روسای واحدها هم حمایت کنند. در نهایت هر شش ماه ارزیابی صورت میگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: شورای راهبری امور زنان به صورت ماهانه در هر استان تشکیل شود و اگر استانی این شورا را نداشته باشد به این معنی است که حوزه زنان و خانواده در آن استان هیچ اهمیتی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =