بازنگری ۸۶۱ برنامه درسی در ۲ سال گذشته/ حذف یا ابقای کد رشته‌های زیر ۵۰ درصد اشتغال به استان‌ها واگذار شد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: تصمیم گیری در مورد کد محل رشته محل هایی که از طرف وزارت علوم دارای اشتغال زیر ۵۰ درصد بودند به کارگروه‌های استانی واگذار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا نقی زاده درباره آخرین وضعیت بازنگری برنامه های درسی دانشگاهی گفت: طی دو سال گذشته ۸۶۱ برنامه درسی در کلیه مقاطع بازنگری شده است.

بیشتر بخوانید:

دروس معارف در چهار محور بازنگری می‌شوند

وی ادامه داد: همچنین هزار و ۳۰۰ برنامه درسی در حال بازنگری است که امیدواریم به زودی کارهای آن اجرا شده و بتوانیم هر چه زودتر آن را ابلاغ کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: در تمام این دروس جدید که بازنگری می شود، دروس مهارتی و اشتغال پذیری پیش بینی شده است.

وی درباره حذف رشته هایی که از درصد اشتغال پایینی برخوردار هستند برای سال آینده تحصیلی گفت: سرنوشت رشته هایی که دارای اشتغال زیر ۵۰ درصد هستند به کارگروه های استانی ارجاع شده اند تا در مورد کد رشته محل رشته های مذکور در کارگروه های استانی پیاده‌سازی آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی، تصمیم گیری شود.

نقی زاده یاد آور شد: باید تاکید کنم رشته ها حذف نمی شوند بلکه در مورد کد رشته محل ها تصمیم گیری می شود. چون ممکن است رشته ای در یک شهری دارای اشتغال باشد ولی در یک شهر دیگر اشتغال نداشته باشد.

گفتنی است قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم پی از این نیز عنوان کرده بود: چراغ کد رشته محل‌های فاقد شغل در رصد وزارت علوم خاموش شده، اما حذف نشده است. یعنی اگر کارگروه آمایش آموزش عالی هر استان، دلیل و مستندی از نیازمندی رشته مورد نظر را با تکمیل فرم پیوست اشتغال با کسب ۷۰ امتیاز اثبات کند، فعالیت آن کد رشته از سر گرفته خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم، با بیان این که هر رشته جدیدی که دانشگاه‌ها درخواست راه‌اندازی آن را دارند، باید پیوست اشتغال داشته باشد، افزود: امسال چراغ حدود یک‌هزار و ۱۰۰ کد رشته محل که هیچ شغلی برای آن وجود نداشت، خاموش شد.

وی با بیان این که رشته‌های دانشگاهی مورد نظر هر استان باید با محوریت برنامه محوری و اشتغالزایی ایجاد شود، گفت: رشته‌های کشاورزی، علوم پایه و فناوری‌های راهبردی دریایی، امنیت غذایی و رشته‌های فرهنگی و هنری مورد تأکید و در فهرست حذف کد رشته‌های محل دانشگاهی نیست و برای آن‌ها برنامه دیگری داریم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1214649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =