هشدار بارش برف در تهران / پایتخت سرد می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مورد تشدید سامانه بارشی در تهران، نسبت به احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات هشدار داد و از مردم خواست که از حضور در ارتفاعات پرهیز کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش برف در استان تهران، گفـت: این هشدار پیرو هشدار زرد روز گذشته صادر شده و معنایش این است که احتمال وقوع آن بیشتر است. طبق پیش بینی هواشناسی این سامانه از فردا پنج شنبه ۲۱ دی ماه آغاز و تا روز جمعه ۲۲ دی ماه تداوم خواهد داشت.

بیشتربخوانید:

هوای تهران به وضعیت قابل قبول رسید

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی مخاطراتی همچون بارش برف و باران، وزش باد شدید و مه گرفتگی و در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال ریزش بهمن مورد انتظار است و در این خصوص تاکید مدیریت بحران بر عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از تردد در مسیرها و دالان‌های مستعد وقوع بهمن به ویژه در گردنه‌های برف گیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت تجهیز خودروهای عبوری در محورهای برف گیر به امکانات زمستانی تاکید کرد و افزود: با توجه به ابلاغ این هشدار، دستگاه‌های امدادی و اجرایی ضروری است که از آمادگی کامل برخوردار باشند.

وی در ادامه به عدم توقف و احتیاط در عبور از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است از فعالیت‌های عمرانی در این مسیرها اجتناب و نسبت به پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توجه ویژه صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =