تاکید معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد بر تقویت بستر کنش نهادهای دانشجویی/ حذف فرهنگ از آموزش عالی خطای بزرگی بود

در بیانیه هفتمین اجلاسیه معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، بر تقویت بستر کنش نهادهای دانشجویی با روحیه همراهی و معیت دلسوزانه تاکید شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، هفتمین اجلاسیه معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با حضور دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

شرایط همیار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

جهان بین در نخستین روز این اجلاسیه، مبانی و اصول حاکم بر باغبانی فرهنگ را که در سند پشتیبان نظری سند تحول و تعالی دانشگاه نیز آمده، به تفصیل تشریح کرد.

در ادامه روسای مراکز و مدیران کل معاونت، آخرین مسائل حوزه خود را تشریح کردند. همچنین سه کمیسیون فرهنگی، دانشجویی و تشکل ها برگزار شد.

در روز دوم نیز مجدداً سه کمیسیون در نوبت اول صبح برگزار شد و پس از آن دو کمیسیون ورزش و شاهد و ایثارگران تشکیل شد. در این کمیسیون‌ها مهمترین چالش های واحدها در حوزه های تخصصی مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در بخش پایانی نوبت صبح، نتایج کمیسیون‌ها مطرح شد. در نوبت بعدازظهر، اجلاسیه پذیرای حضور ریاست دانشگاه بود و اختتامیه اجلاسیه با حضور و سخنرانی دکتر طهرانچی و تقدیر از معاونین فرهنگی برتر بر اساس نتایج کارنمای فرهنگی بود.

در پایان این اجلاسیه بیانیه ای به شرح زیر صادر شد:

معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن گرامیداشت دهه مکتب مقاومت با تاکید بر اینکه اساس ایستادگی و مقاومت ملت ایران در فرهنگ ایثار و شهادت استوار است معتقدند تا زمانی که این فرهنگ، پرقوت باشد جامعه ما بالنده خواهد بود و از اینرو با تمام توان در راه حفظ و ارتقای آن خواهند کوشید و بر موارد زیر تاکید می نمایند:

1- ضمن محکوم کردن جنایت رخ داده توسط آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در کرمان که دست آنها از آستین گروهک منحوس داعش بیرون آمد، انتقام سخت را یک فرآیند می دانند و معتقدند با نابودی رژیم غاصب چنین اتفاقی رخ خواهد داد و لذا از هر اقدام احساسی علیرغم سنگینی مصیبت پرهیز می دهند.

2- دانشگاه آزاد اسلامی در دوره تحولی با تاکید بر 5 چرخش تحول آفرین که دال مرکزی آنها گسترش فضای انقلابی، ارتقای علمی با حفظ کیان دانشگاه و در بستر شبکه دانشگاهی است، فرهنگ را نه در حاشیه بلکه در متن تحول قرار داده است. معاونین فرهنگی و دانشجویی معتقدند که حذف فرهنگ از آموزش عالی خطای بزرگی بود که آثار آن غیر قابل جبران است و اینک باید تربیت را از درون تعلیم و علم را در اقتران با ایمان پی گرفت و امروز کلان پروژه استاد همیار فرهنگ و طرح‌هایی مانند جهت‌گیری الهی فرهنگی در تدریس دروس تخصصی و خشت و آیینه در این مسیرند. و دانشگاه اگر اینچنین نباشد مقوم جببه مقاومت نخواهد بود. بی شک بخش مهمی از این تحول مدیون راهبری ها و هدایت های ریاست محترم دانشگاه، استاد فرزانه جناب آقای دکتر طهرانچی است. معاونین فرهنگی دانشجوئی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های بی‌شائبه ایشان، آمادگی خود را بیش از گذشته برای تحول‌آفرینی در این حوزه اعلام می دارند.

3- معاونین فرهنگی و دانشجویی با تاکید بر تعلیم و تربیت اجتماعی، معتقدند تصدی‌گری باید بیش از پیش کاهش یافته و بستر کنش نهادهای دانشجویی با رواداری و البته با روحیه همراهی و معیت دلسوزانه و رشددهنده با آنها تقویت شود.

4- دانشگاه آزاد اسلامی در دوره تحولی خویش معتقد است، دوام و قوام انقلاب اسلامی در فرهنگ امامت و مهدویت نهفته است. جشنواره امامت و مهدویت در این راستا اقدامی بسیار مهم است. برگزاری جشنواره علمی فرهنگی هنری امامت و مهدویت که هم اکنون شاهد برگزاری سومین دوره آن در سراسر کشور هستیم مورد حمایت تمام بوده و اتز هیچ کوششی در این مسیر فروگذار نخواهیم بود.

5- بی شک جمهوری اسلامی از بدو پیدایش تاکنون همواره متکی به حمایت مردمی بوده و بی شک حضور مردم در عرصه انتخابات همواره از مولفه های قدرت این کشور بوده است. ما بر این اعتقادیم تشکیل مجلس قوی با رأی بالا می تواند کشور را در حل مسائل یاری رساند. از این رو ضمن دعوت از همه دلسوزان ایران و معتقدان به آرمان های والای جمهوری اسلامی می خواهیم حداکثر تلاش خود را در مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح به کار گیرند.

6- محیط از جمله اقطاب اثرگذار است و تاثیر مهمی در افزایش کیفیت یادگیری دارد. از این رو معاونین فرهنگی و دانشجویی بر حساسیت به موضوع آراستگی در سه سطح کلاس، محیط دانشگاه و فساد سازمان‌یافته و مواجهه با ین موضوع در 5 لایه که در بیانیه رسالت تعلیم و تربیت اجتماعی ریاست محترم دانشگاه آمده، تاکید می کنند. در این مسیر ضمن تاکید بر تقدم اقدامات ایجابی، بر احکام قاطع و بازدارنده با رعایت کرامت افراد در چارچوب قانون تاکید می نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =