زاکانی: به دنبال ارتقای سطح خدمات‌دهی به شهروندان هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه به دنبال این هستیم جلوی ریخت و پاش‌ها را بگیریم، گفت: به دنبال ارتقای سطح خدمات‌دهی به شهروندان هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زاکانی شهردار پایتخت در اولین اجلاسیه «احیای حقوق عامه و حقوق شهروندی در نگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی)» که امروز -۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۲- برگزار شد، با بیان اینکه نگاه مقام معظم رهبری به تهران در دو جمله خلاصه می شود، اظهار کرد: تهران فراتر از یک کلانشهر است زیرا نماد سبک زندگی در کشور است. نکته دوم فرمایش ایشان این است که تهران الگو و خط دهنده به تمام کشور است، لذا ما در مورد موجودیتی سخن می گوییم که با دیگر موجودیت ها تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات زاکانی درباره دلیل ایجاد ریزچاله‌ها در تهران

وی با بیان اینکه برخی ممکن است تهران را در این قامت نبینند که اشتباه می بینند، یادآور شد: باید در حرکت و افقی پیش رفت که رهبر جامعه آن را تعیین می کند. ما افقی برای سال ۱۴۱۰ تحت عنوان «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» و شعاری با عنوان «تهران؛ شهر تلاش و سرزندگی» را در پیش گرفته ایم.

زاکانی با پرداختن به فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر بر مدیریت شهری و عناصر تشکیل دهنده آن در ارتباط با مردم و سایر مسئولان، تصریح کرد: وقتی صحبت از حقوق عامه مردم می شود، معنای خاص خود را پیدا می کند. اگر مردم از آلودگی هوا در عذاب هستند، در ترافیک فرصت های زندگی خود را از دست می دهند و از بدمسکنی می نالند، به معنای نقض حقوق آنهاست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تهران بیش از ۲۰۰ سال است که پایتخت است اما هیچ گاه به قواره نبوده بلکه کاریکاتوری رشده کرده و به صورت گرته برداری از آمریکا و اروپا بوده و نقشه ای نداشته است؛ لذا می بینیم تهران ۳۵۰ هزار خانه خالی آنچنانی دارد که برای سوداگری مسکن از آن استفاده می شود و از سویی یک میلیون واحد مسکونی کم دارد که همین موضوع منجر به مهاجرت معکوس شده است.

شهردار تهران با طرح این پرسش که وقتی صحبت از حقوق عامه و شهروندی می کنیم در عمل به دنبال چه هستیم، گفت: ما فرمایشات مقام معظم رهبری را در چهار تحول دسته بندی کردیم که اولین تحول به درون شهرداری بازمی گردد تا مجموعه ای فعال، پویا و خدمتگزار برای دقت در خدمت و پاسخ به نیاز مردم و مسئولیت در برابر همگان باشد.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت ما مشارکتی و مسئولیت پذیر است، یادآور شد: آنچه به ما بازمی گردد انجام می دهیم و آنجا که دیگران به کمک نیاز دارند، کمک می کنیم. مبارزه با فساد نیز یکی دیگر از قواعد ماست و آن را به سه دسته تقسیم کرده ایم که در اولین بخش ۴۰ هزار میلیارد تومان از اموال به غارت رفته را بازگرداندیم و امسال نیز تاکنون ۱۶ تا ۱۷ هزار میلیارد تومان بازگشته است.

زاکانی با اعلام اینکه به دنبال این هستیم جلوی ریخت و پاش ها را بگیریم که این اقدامات کاملاً بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: ما در تحول درون زا به دنبال این هستیم که از خدمتگزاری، سطح خدمات را بالا ببریم؛ چراکه مقام معظم رهبری تأکید دارند که خدمات صادقانه و عالمانه باشد و باید تسریع در امور مردم انجام شود و اعتمادسازی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =