یمن: حملات به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ ادامه دارد

سخنگوی جنبش انصارالله با تأکید بر تداوم حملات به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، گفت که حملات آمریکا، موضعگیری صنعا در قبال فلسطین را تغییر نداده است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله امروز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که حملات نیروهای یمن به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ همچنان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

انصارالله: یمن گورستان آمریکایی‌ها خواهد شد

عبدالسلام با اشاره به اینکه پس از حملات آمریکا یا تهدیدهای این کشور، موضع یمن در قبال فلسطین و تجاوز به غزه تغییر نکرده است، گفت: درخواست ما پایان بخشیدن به حملات جنایتکارانه به غزه و وارد کردن کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله غذا و دارو به این منطقه است.

علی‌رغم تهدیدهای چند روز اخیر انگلیس مبنی بر احتمال انجام حملات تجاوزکارانه بیشتر علیه ارتش و نیروهای مسلح یمن، لحن لندن در حال همراه شدن با شک و تردید است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس امروز گفت که لندن پیش از هرگونه اتخاذ تصمیمی درباره اجرای عملیات‌های تهاجمی بیشتر به یمن، وضعیت حاکم بر منطقه غرب آسیا را بررسی و تحلیل خواهد کرد.

شاپس در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس حملات بیشتری انجام می‌دهد، توضیح داد: «باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، زیرا ما نمی‌خواهیم در تحولات دریای سرخ دخیل باشیم. اما در نهایت، آزادی ناوبری یک حق بین‌المللی است».

عبدالسلام در گفتگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد: ارتباط ما با جامعه بین‌الملل ادامه دارد تا تأکید کنیم که حرکت کشتیرانی برای همه کشتی‌ها امن است، به جز کشتی‌هایی که با اسرائیل ارتباط داشته باشند.

این مقام یمنی در عین حال گفت که این کشور به دنبال تنش نیست، بلکه این آمریکا و انگلیس هستند که دریای سرخ را با کشتی‌های نظامی و ناوهای جنگی پر کرده‌اند.

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا شامگاه گذشته گفت که آمریکا یا کشورهای عضو ائتلاف، امروز هیچگونه حمله‌ای در یمن انجام نداده‌اند. منابع یمنی دیروز گفته بودند که آمریکا و انگلیس ارتفاعات «جدع» واقع در استان الحدیده (غرب یمن) را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع انگلیس نیز به شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که خبرها درباره حمله نیروی هوایی انگلیس در یمن اشتباه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =