هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری از طریق خرید اینترنتی هدیه روز پدر

رئیس پلیس فتا البرز در خصوص خرید اینترنتی هدیه روز پدر به کاربران هشدار داد و از آنها خواست فقط از سایت‌های مطمئن خرید کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ رسول جلیلیان روز سه شنبه سوم بهمن اظهار کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم، انتشار آگهی‌های جعلی با عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت‌های واسط فروشگاهی است.

بیشتر بخوانید:

هشدار جدی پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت

وی اضافه کرد: کلاهبرداران اینترنتی در هر مناسبت با ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند که باید مراقب این ترفندها بود.

سرهنگ جلیلیان افزود: کاربران فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.

رئیس پلیس فتا البرز به کاربران صفحات اجتماعی توصیه کرد که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بسیار حساس است و کاربران برای حفظ حریم خصوصی از هرگونه اطلاعات فردی خودداری کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با جعل نماد اعتماد الکترونیکی و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی جعلی اقدام به کلاهبرداری می کنند و کاربران قبل از خرید، از اصالت نماد اعتماد الکترونیکی اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: فروشگاه‌های اینترنتی در فضای مجازی چنانچه دارای وب سایت معتبر و نماد اعتماد الکترونیکی نباشند قابل اعتماد نیستند.

سرهنگ جلیلیان گفت: در این فضا تبلیغات غیرواقعی نیز وجود دارد که در برخی از آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست و کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قرار دهند.

رئیس پلیس فتا البرز یادآورشد: کاربران قبل از احراز هویت فروشنده، هیچ گونه وجهی پرداخت نکنند ضمن آنکه آگهی‌های وسوسه انگیز ترفندی برای کلاهبرداری توسط افراد شیاد است.

این مقام انتظامی افزود: مردم خریدهای خود را به صورت پرداخت در محل سفارش و از پرداخت بیعانه خودداری کنند و هنگام خریدهای اینترنتی مراقب لینک‌های جعلی ارسال شده توسط کلاهبرداران باشند و به هیچ عنوان روی آنها کلیک نکنند.

جلیلیان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =