آموزش آشپزی / طرز تهیه موساکا غذای لذیذ لبنانی

آنهایی که عاشق بادمجان هستند، امکان ندارد موساکا را دوست نداشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، این غذا در اصل یونانی است و پخت آن هم نیاز به مهارت خاصی ندارد فقط اگر خیلی اهل رژیم نیستید، یک عالمه مواد خوشمزه و البته پرانرژی را با هم داخل قابلمه بریزید و این غذای خوشمزه را بپزید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی/ معرفی ۱۰ مدل غذا با بادمجان

مواد لازم برای ۴ تا ۵ نفر

۳ عدد سیب‌زمینی متوسط

۳۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده

۳ عدد بادمجان متوسط

۲۰۰ گرم سویا

۲ عدد پیاز متوسط

۱ ق‌س رب گوجه‌فرنگی

۱ عدد تخم‌مرغ

۱ بسته پنیر پیتزای رنده‌شده

۱ پیمانه ماست پرچرب (خامه‌ای)

۲ /۱ ق‌چ بیکینگ پودر

۱ عدد فلفل دلمه‌ای متوسط

نمک، آویشن، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

۱. سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده، بشویید و آنها را حلقه‌حلقه کنید. در تابه‌ای مقداری روغن ریخته و بعد از داغ شدن سیب‌زمینی‌ها را در روغن سرخ کنید. بعد از سرخ شدن دو طرف سیب‌زمینی‌ها، آنها را از روغن درآورده، روی دستمال حوله‌ای آشپزخانه بگذارید تا روغن‌های اضافی آنها جدا شود.

۲. بادمجان‌ها را به صورت یک در میان پوست بگیرید، سپس حلقه حلقه کرده و بعد در روغن سرخ کنید. آنها را پس از سرخ شدن مثل سیب‌زمینی‌ها روی دستمال بگذارید.

۳. پیازها را پوست کنده و خلالی خرد کنید. در تابه‌ای روغن داغ کرده و پیازها را در روغن سرخ کنید. حالا سویا و گوشت چرخ‌کرده را به پیاز داغ افزوده و با کمی نمک، فلفل، آویشن و زردچوبه خوب تفت دهید.

۴. فلفل دلمه‌ای را ریز خرد کنید و به مایه گوشت اضافه کنید. پس از سرخ شدن مواد، رب گوجه را به آنها اضافه کنید و حدود یک پیمانه آب داخل تابه بریزید تا گوشت بپزد. بعد از پخت تابه را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

۵. فر را روشن کنید تا با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم شود. حالا در این مدت مواد آماده‌شده را در ظرف مورد نظر بچینید، به این صورت که ظرف مناسب (پیرکس یا سرامیک) را آماده کنید و بدون چرب کردن شروع به چیدن بادمجان‌ها در کف ظرف کنید.

۶. لایه دوم مایه آماده‌شده گوشت است. حالا برای لایه سوم باید در یک کاسه تخم‌مرغ را شکسته، با چنگال کمی هم بزنید. ماست و بیکینگ پودر را هم اضافه کنید تا مخلوطی سس مانند و یکدست داشته باشید.

۷. روی لایه گوشتی مقداری از سس آماده‌شده ریخته و سیب‌زمینی‌ها را بچینید. حالا نوبت پنیر پیتزاست که روی دیگر مواد بریزید.

۸. همین‌طور به چیدن مواد به ترتیب گفته‌شده ادامه دهید تا همه مواد تمام شود. فقط دقت کنید که لایه آخر پنیر پیتزای رنده شده باشد.

۹. ظرف را در فر به مدت نیم‌ساعت حرارت دهید تا سیب‌زمینی‌ها به خوبی پخته و پنیر پیتزا آب شده و برشته شود. حالا ظرف را از فر بیرون آورده و بعد از اینکه حرارتش را از دست داد، غذا را سرو کنید.

فوت‌وفن

سیب‌زمینی و بادمجان‌های حلقه‌شده را خیلی سرخ نکنید، در واقع باید در حدی سرخ شوند که نیم‌پز شوند، نه این‌که کاملا بپزند.

برای آماده کردن سویا، آن را به مدت ۲۰ دقیقه در آب ولرم خیس کنید و بعد از این‌مدت آن را آبکش کرده و با فشار دادن در دست آب آن را بیرون آورید. این سویای آب‌گرفته برای مزه‌دار شدن آماده است. به‌جای سویا از گوشت چرخ‌کرده هم می‌توان استفاده کنید.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1217196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =