زمان واریز یارانه نقدی اسفندماه مشخص شد

یارانه بگیران در ماه پایانی سال ۱۴۰۲ در کنار یارانه نقدی ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی که هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، یک یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی نیز در قالب طرح فجرانه دریافت می‌کنند. واریز این دو یارانه از ۱۸ اسفند آغاز می‌شود و تا آخرین روز سال حساب تمامی مشمولان به تناوب شارژ خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دولت ماه گذشته به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طرح کمک معیشتی جدیدی با نام طرح فجرانه رونمایی کرد که در قالب این طرح ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ الکترونیکی به یارانه بگیران دهک‌های یک تا هفت اختصاص داده شد و مشمولان می‌توانند با این اعتبار از میان ۱۱ قلم کالای اساسی خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

یارانه نقدی ویژه عید در راه است؟

این طرح قرار است تا ۱۷ اردیبهشت ماه اجرا شود بنابراین در دو ماه اسفند و فروردین نیز اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی خرید کالا به یارانه بگیران اختصاص داده خواهد شد. این یک یارانه مضاعف بر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰ هزار تومانی است که یارانه بگیران دریافت می‌کنند و استفاده از آن باعث کاهش اعتبار یارانه نقدی نخواهد شد. بنابراین با وجود طرح فجرانه، حداقل تا دو ماه آینده تعداد یارانه‌های دریافتی دهک‌های یک تا هفت جامعه به دو یارانه افزایش پیدا خواهد کرد.

زمان واریز یارانه نقدی اسفندماه

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ماه بهمن اعلام کرد از این پس یارانه نقدی و معیشتی بر اساس زمان‌بندی‌های جدید واریز خواهد شد. بر این اساس یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی خانوار دهک‌های یک تا سه در بیستم و پنجم هر ماه و یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی سایر خانوارهای مشمول در سی‌ام هر ماه واریز می‌شود.

نکته‌ای که در خصوص زمان واریز یارانه‌های نقدی ماه جاری وجود دارد این است که اسفند امسال ۲۹ روزه است، بنابراین یارانه دهک‌های چهار به بالا باید حداقل یک روز زودتر از موعد مقرر به حساب آنان واریز شود.

البته با توجه به اینکه یارانه بگیران به یارانه خود برای خریدهای نوروزی نیاز دارند این احتمال وجود دارد که دولت یارانه‌ نقدی را زودتر از تاریخ مقرر واریز کند، اما این تنها در حد حدس و گمان است و آنچه که فعلاً می‌توان انتظار داشت، واریز یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه در ۲۵ اسفند و واریز یارانه نقدی سایر خانوارهای مشمول در ۲۹ اسفند است.

زمان شارژ اعتبار کالابرگ الکترونیکی

همانطور که اشاره شد، در ماه جاری یک یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی نیز به حساب سرپرستان خانوارهای هفت دهک اول جامعه واریز می‌شود که با این یارانه می‌توان کالاهای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات را خریداری کرد.

مبلغ ۲۲۰ هزار تومان کالابرگ الکترونیکی به‌ صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. مشمولان می‌توانند طی یک ماه و به مرور، با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح فجرانه، خریدشان را انجام دهند.

ماه گذشته اعتبار کالابرگ الکترونیکی مشمولان در روز ۱۷ بهمن شارژ شد اما بنا بر گفته سیدرضا یحیوی، مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمان اختصاص این یارانه به مشمولان بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ اسفند خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
      0 0
      اگه طرح فجرانه براکمک به مردم هست وربط به کالابرگ ویرانه معصیتی مردم ندار پس چراکالابرگ بهمن ماه هنوز واریزنشده چراعرصه رابرزندگی مردم تنگ میکنید چه کسی بایدپاسخگوباشد