تاکسی ون برقی سه‌شنبه وارد تهران می‌شود

سخنگوی شهرداری تهران گفت که روز گذشته قرارداد تکمیلی ناوگان حمل و نقل برقی با چین منعقد شده و اولین نمونه اتوبوس تاکسی ون برقی از فردا ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ وارد تهران می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر و مطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران امروز ١۴ اسفند ١۴٠٢ نشست خبری مشترک برگزار کردند.
نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص مصوبات شورا گفت: همه مصوبات اهمیت دارد. برنامه و بودجه مهمترین مصوبات است و نسبت گیری موضوعات مهم شهری در برنامه و بودجه باید لحاظ شوند.

بیشتر بخوانید:

زمان واردات ۵۰۰ هزار تاکسی و موتورسیکلت برقی اعلام شد

محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران هم گفت:از روز اول دغدغه اصلی ما حمل و نقل بود و بابت وضعیت مردم شرمنده بودیم ،انبارهای مترو خالی و ناوگان ون هم ١٠٠ درصد فرسوده بود، اما پس از آن وضعیت مترو، ون و .... مشخص بود و گزارش ها در این زمینه وجوددارد.

سخنگوی شهرداری به فعالیتهای انجام شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: همه کارها به نتیجه نرسیده اما اتفاقات بزرگی رخ داده است.در مقایسه با تمام ۴ سال مدیریت قبل بیش از ٣ برابر اتوبوس اضافه کردیم البته هنوز ایده آل نیست.

وی گفت:در اورهال کارهای خوبی انجام شده و بخشی از قطارها اورهال شده است و در خطوط فعالیت می کنند.

مطهرخانی گفت که روز گذشته قرارداد تکمیلی ناوگان حمل و نقل برقی با چین منعقد کردیم و اولین نمونه اتوبوس تاکسی ون برقی از فردا وارد تهران می شود. از اردیبهشت سال آینده ورود تاکسی و ون را در شهر داریم که قبلا در این زمینه اطلاع رسانی شده است.

نادعلی در خصوص خرابی های پی در پی مترو تهران و آتش سوزی روز گذشته گفت که اتفاقا شورا چرایی این موضوعات را پیگیری می کند و در کمیسیون تخصصی پیگیری می کنیم و اعضای شورا تعارف ندارند و این موضوعات را پیگیری می کنند.
این عضو شورا گفت: رسالت ما پررنگ است و ما در حوزه مطالبه هستیم،دوستان باید توضیح رسمی بدهند و عذرخواهی کنند و تلاش هم شود این اتفاقات تکرار نشود.
نادعلی گفت: تلاش کردیم تجهیزات تهیه و اقدامات صورت و خرید واگن صورت انجام و اورهال صورت گیرد.

در ادامه محمدخانی در خصوص خرابی ها هم گفت: کارها زمان بر است، قراردادی که با طرف چینی بسته شده است، زمان تحویل بعد عقد قرارداد ٢۴ ماه بود که به مذاکرات به زیر ١۴ ماه رسید.

ما با وضعیت فاجعه باری کار را تحویل گرفتیم.

وی در خصوص وضعیت فعلی هم تصریح کرد:ما شرمنده مردم هستیم و توضیحاتی هم ارایه شد و بنده هم به سهم خود عذرخواه هستم.

محمدخانی افزود: قرارداد ساخت واگن ها ٧ سال طول کشید و در این دوره انجام شد که باید این موضوعات پیگیری شود.

وی در خصوص اورهال گفت: بیش از ٢ برابر اورهال شده و شهرداری تمام مسیرهای ممکن توسعه نوسازی بهسازی واگن را انجام داده است و ما همه مسیرها را می رویم تا مشکلات به حداقل برسد.

نادعلی در خصوص ساماندهی چهار راه ولی عصر هم توضیح داد که ما مشکلات اجتماعی هم در این بخش داریم اما کار ساماندهی را آغاز کردیم. یک رهاشدگی در زمان کرونا داشتیم و خیلی ها زیاد جلوی بساط گستری را نگرفتند البته بنده هم اگر بودم همین کار را می کردم چون برخی اقتصاد خانواده شان از این راه است و بعد از آن دوره باید جمع آوری می شد.

سخنگوی شورای شهر در خصوص مقاومت در باره ساماندهی این محدوده هم گفت: برخی مقاومت می کردند و کار طول کشید در آنجا قمه کشی و تیر در کردن داشتیم و اتفاقات وحشتناکی در اطراف بنای تئاتر شهر رخ می داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =