امیرآشتیانی: صادرات محصولات دفاعی ۵ برابر افزایش یافته است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از خودکفایی کشور در زمینه ساخت موتور پهپاد خبر داد و گفت: صادرات محصولات دفاعی به ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی صبح امروز - چهارشنبه ۲۳ اسفندماه - در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ماهواره‌بر سیمرغ موفقیت بزرگی برای کشورمان بود، اظهار داشت: در زمینه فضایی سال آینده پیشرفت‌های خوبی خواهیم داشت و دامنه فعالیت خود را در این خصوص گسترش می دهیم.

بیشتر بخوانید:

امیرآشتیانی: سامانه آرمان می‌تواند اهداف را در ۱۸۰ کیلومتری شناسایی کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در زمینه ساخت موتور پهپاد به خود کفایی دست یافته‌ایم، اضافه کرد: صادرات محصولات دفاعی به ۴ تا ۵ برابر افزایش یافته است و در آینده نیز این روند بیشتر خواهد شد.

امیر سرتیپ آشتیانی همچنین درباره پیشرفت‌های کشور در زمینه دفاعی و امنیتی بیان داشت: در بحث اقتدار دفاعی در دنیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستیم زیرا در راستای بومی سازی به مرحله ای رسیده ایم که قالب تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح را در داخل تولید می کنیم که این امر موجب اقتدار دفاعی ما و نتیجه آن امنیت ملی کشور است و قالب این تجهیزات در مرحله صادرات قرار دارد.

وی با اشاره به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در اقیانوس هند، تصریح کرد: رزمایش‌ها در راستای نمایش قدرت برگزار می‌شود. در این رزمایش سه قدرت بزرگ دنیا با هدف ثبات در منطقه و آب‌راه‌های حساس منطقه با هم همکاری می‌کنند و حضور کشورهای ناظر مانند عمان، پاکستان و جمهوری آذربایجان، نشان‌دهنده اهمیت این رزمایش‌ها است.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1224381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =