حمله به یک نفتکش در الحدیده یمن

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (جمعه) از هدف قرار گرفتن یک نفتکش در دریای سرخ خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت امنیت دریایی انگلیس (امبری) اعلام کرد: یک نفتکش در فاصله ۸۸ مایلی شمال غرب الحدیده مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

امبری همچنین گزارش داد که در نتیجه این حمله، نفتکش مذکور دچار آسیب شده اما گزارش‌هایی از تلفات در میان خدمه آن گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید

حملات جدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن

صبح امروز نیز سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرده بود که یک کشتی تجاری در ۷۶ مایل دریایی غرب الحدیده هدف حمله موشکی قرار گرفته و دچار آسیب شده است.

تا بدین لحظه هیچ طرفی مسوولیت این حملات را به عهده نگرفته، اما برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که این حمله توسط نیروهای مسلح یمن انجام شده است.

در همین راستا، نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در جریان راهپیمایی عصر امروز در صنعا در حمایت از ملت فلسطین، بیانیه مهمی را صادر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. درپی این اقدام کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی نیز به هدف مشروعی برای نیروهای مسلح یمن تبدیل شدند.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1224617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =