هاآرتص: نتانیاهو، اسرائیل را به لبه پرتگاه نیستی کشانده است

یک رسانه پرتیراژ اسرائیلی، نخست وزیر این رژیم را مسئول شکست و شرایط کنونی دانست و نوشت که نتانیاهو، اسرائیل را به لبه پرتگاه نیستی کشانده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای به شرایط وخیم رژیم صهیونیستی در سایه مدیریت بنیامین نتانیاهو پرداخت و در این رابطه نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر همچنان مشغول گرفتار کردن هرچه بیشتر اسرائیل است، ربوده شدگان(اسرای اسرائیلی) همچنان در غزه در اسارت حماس به سر می‌برند، در حالی که خانواده آنها اخیرا به عنوان مانعی برای دستیابی اسرائیل به پیروزی کامل توصیف شدند.

بیشتر بخوانید:

امیر آشتیانی: آمریکا و اسرائیل به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند

در نبود هدفی روشن و نیز مخالفت سرسختانه و البته غیرمسئولانه نخست وزیر با بررسی دوره پسا جنگ، جنگ و درگیری همچنان در شرایط درجا زدن قرار دارد، این در حالی است که شمار کشته‌های فلسطینی (شهدای جنگ غزه) از 31 هزار نفر گذشته، گرسنگی و ویرانی سرتاسر نوار غزه را در بر گرفته و جهان به اسرائیل نگاهی منزجر کننده پیدا کره است.

حتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم هیچ فرصتی را برای اعلام اشمئزاز از نتانیاهو از دست نمی‌دهد، او اخیرا هم اعلام کرد که اسرائیل از حمایت گسترده اکثریت کشورها بهره‌مند شد اما اگر به همین شکل ادامه دهد و این ساختار حاکم با حضور افرادی همچون بن‌گویر ادامه دهد به طور حتم حمایت و پشتیبانی تمامی جهانیان را از دست خواهد داد.

در بخش دیگری از مقاله هاآرتص آمده است، در این گیر و دار، یاریف لیوین وزیر دادگستری هم از شرایط سوء استفاده کرده و در حال پیشبرد اصلاحات قضائی خویش است، تا ائتلاف حاکم انتصابات قضائی را هم در قبضه خود بگیرد، او امروز آنچه را که از طریق تصویب قوانین موفق به انجام آن نشد را از طریق کارشکنی و جلوگیری از نشست‌های بررسی صلاحیت قضات یا جلوگیری از تصویب انتصاب‌ها از جایگاه خود به عنوان رئیس کمیته انتصاب‌های قضائی به انجام می‌رساند.

در پایان این مقاله هم آمده است، هر روز که می‌گذرد حفره‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده عمیق تر می‌شود، اما با توجه به اینکه سیاستمداران در وهله اول به حفظ جایگاه و منصب خود توجه دارند، تنها راه سرنگونی این کابینه فاجعه بار، کشاندن پای مردم(شهرک‌نشینان) به خیابان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =