اگزمای دور چشم را چگونه درمان کنیم؟

علت دقیق اگزمای اطراف چشم مشخص نیست، اما احتمالاً توسط ترکیبی از عوامل از جمله سابقه خانوادگی ایجاد می شود و آلرژی به غذاها، محیط زیست و داروها و تماس با مواد محرک مانند صابون های خشن و لوازم آرایشی نیز می تواند مقصر بروز آن باشند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به گفته کلینیک کلیولند، تورم، پوسته پوسته شدن و خارش تنها تعدادی از عوارض جانبی بسیار ناراحت کننده اگزما هستند. اما نکته آزاردهنده واقعی در مورد اگزما (معروف به درماتیت آتوپیک) این است که می تواند در هر جایی از بدن شما دیده شود از جمله نزدیک چشم.

بیشتر بخوانید:

خطر ابتلا به اگزما با کمبود ویتامین D در کودکان

علت دقیق اگزمای اطراف چشم مشخص نیست، اما احتمالاً توسط ترکیبی از عوامل از جمله سابقه خانوادگی ایجاد می شود و آلرژی به غذاها، محیط زیست و داروها و تماس با مواد محرک مانند صابون های خشن و لوازم آرایشی نیز می تواند مقصر بروز آن باشند.

اگر سد پوستی خشک و در معرض خطر باشد، محرک‌های رایج مانند گرد و غبار، کنه‌ها، گرده‌ها و سایر مواد حساسیت‌زا می‌توانند به پوست حمله کرده و اگزمای پلک و دور چشم را بدتر کنند و منجر به خراشیدگی شوند.

خبر خوب این است که مواردی وجود دارد که می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

علائم اگزمای دور چشم

علائم اگزما در اطراف چشم می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما این وضعیت اغلب شامل علائم و نشانه های قابل توجه زیر است:
پوست خشک و خارش در یک یا هر دو پلک درد، برآمدگی ها و تاول ها، پوست قرمز و متورم، پوست فلسی، ضخیم یا پوسته پوسته شده، چشم های آبکی یا تحریک شده

چگونه از اگزما دور چشم جلوگیری کنیم؟

به یاد داشته باشید که اگزمای اطراف چشم اغلب به دلیل آلرژی ایجاد می شود. بنابراین، اولین خط دفاعی شما این است که سعی کنید از آن عوامل محرک اجتناب کنید.

متخصص آلرژی می‌تواند به شما کمک کند تا آلرژن‌هایی مانند گرد و غبار، گرده و کپک را که ممکن است بیشترین مشکلات را ایجاد کنند، شناسایی کنید. متخصص پوست می‌تواند یک آزمایش ویژه به نام پچ تست انجام دهد تا مشخص کند آیا فرد به برخی از مواد موجود در محصولات موضعی چشم، آرایش یا حتی مواردی مانند جواهرات و لاک ناخن یا ناخن‌های اکریلیک حساسیت دارد یا خیر.

برخی دیگر از تغییرات سبک زندگی نیز می تواند مفید باشد:

از محصولات مراقبت از پوست ملایم و بدون عطر استفاده کنید و از صابون های خشن، شوینده ها و مواد آرایشی دور چشم خودداری کنید.چند بار در روز یک مرطوب کننده را به پوست اطراف چشم خود بزنید تا پوست شما هیدراته بماند. این امر به ویژه پس از شستن صورت بسیار مهم است.راه هایی برای مدیریت استرس (به عنوان مثال ورزش یا مدیتیشن) پیدا کنید که می تواند باعث اگزما شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =