رسالت سنگین تشکل‌های دانشجویی تا انتخاب رئیس جمهور/ دولت آینده وحدت‌ آفرین باشد

مسئول مرکز هماهنگی‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور تشکل‌های دانشجویی وظیفه سنگینی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برعهده دارند، گفت: بارزترین کار ویژه رئیس جمهور آینده، ایجاد وحدت و همدلی ملی است.

علی مظفری مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به شهادت حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی در شرایط فعلی کشور چند وظیفه و مسئولیت مهم و جدی بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله رئیسی توجه ویژه‌ای به تشکل‌های دانشجویی داشت

وی ادامه داد: جریان دانشجویی در گام نخست باید این مفهوم را برای مردم مشخص کنند که شهادت انتهای مسیر برای افراد و شخصیت‌هایی مانند شهید حجت الاسلام رئیسی نیست؛ بلکه نقطه شروع و آغاز مسیری جدید است. بنابراین ما باید دید و افکر اقشار مردم را نسبت به شهادت تغییر دهیم.

مظفری تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی باید درک مفهوم شهادت را از نوع فعالیت و مخاطبان خود آغاز کنند. یعنی در برگزاری مراسمات خود، فعالیت شهیدان را ناتمام معرفی نکنیم. مردم باید بدانند که ما طیبه نظام انقلاب اسلامی را داریم که با خون شهدا آبیاری می‌شود. بنابراین شهادت خدمتگزاران مردم باعث تنومند شدن این شجره خواهد شد.

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بارزترین ویژگی و کار ویژه رئیس جمهور آینده، ایجاد وحدت و انسجام ملی است، گفت: همدلی و وحدت بین مردم و دولت کلید واژه موفقت ایران است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم که مصداق سازی در تاریخ انقلاب اسلامی انجام دهیم، ما در سال‌های گذشته در فاصله ۶۰ روز رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی را در ابتدای حیات انقلاب اسلامی از دست دادیم. اما ملت توانستند این دوران سخت را پشت سر بگذارند. این موضوع نیز به خاطر وحدت ملی بود. همچنین این همدلی باعث رقم خوردن اتفاقات مهمی مانند آزاد سازی خرمشهر شد.

مظفری مطرح کرد: کمتر از ۵۰ روز دیگر ما شاهد رویداد مهمی مانند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستیم. یکی از محوری ترین فعالیت دانشجویان، تلاش برای برگزاری انتخاب رئیس جمهور آینده در کشور است. در این راستا باید با حفظ آرامش، به دنبال معرفی فرد اصلح و مناسب برای ریاست جمهوری باشیم. علاوه بر آن، با شناسایی ضعف‌های دولت سیزدهم به دنبال رفع آنها در دولت بعدی باشند.

حجت الاسلام رئیسی به دنبال هویت بخشی به دانشجویان بود

این فعال دانشجویی گفت: دانشجویان در سه سال اخیر مواجه‌های مختلف و متعددی با حجت الاسلام رئیسی داشتند. تقریبا در تمام این دیدارها، وی را فردی پاسخگو شناختیم. به این معنا که ایشان فردی نبودند که به پرسش، انتقاد یا پیشنهاد افراد به ویژه دانشجویان بی‌تفاوت باشد. همچنین موضوعاتی را که دانشجویان می‌توانستند در جریان آن قرار بگیرند را برای آنان تشریح می‌کرد.

وی افزود: نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسات متعدد به عنوان سخنورهای این جلسات انتخاب می‌شدند. در واقع به آنان فرصت صحبت و بیان نقطه نظر داده می‌شد. دانشجویان در دولت سیزدهم فرصت رشد تشکیلاتی و صحبت کردن داشتند و حجت الاسلام رئیسی امید ویژه‌ای را در دل دانشجویان روشن کرده بود.

مظفری با بیان اینکه صدای دانشجویان در دولت سیزدهم به گوش مسئولان می‌رسید، مطرح کرد: ارزش جایگاه و هویت دانشجویی برای دانشجویان ایجاد می‌کردند.

وی ادامه داد: یکبار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ساعت ۸ صبح جمعه با حجت الاسلام رئیسی جلسه داشت. این در حالی است که برخی از روسای جمهور را نه تنها صبح جمعه زیارت نمی‌کنیم؛ بلکه خودشان صبح جمعه در جریان تصمیمات و اقدامات اصلی کشور قرار می‌گیرند.

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: نگاه حجت الاسلام بسیار مسئله محور بود و به تفکر دانشجویان بسیجی بسیار نزدیک بود. به این معنا که بسیاری از رویکردهایی که ما در تشکل خودمان یعنی بسیج دانشجویی پیگیری می‌کردیم را در تصمیمات دولت و مسئولان دولتی مشاهده می‌کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیتی که برای دانشجویان در دولت سیزدهم به واسطه حجت الاسلام رئیسی ایجاد شد، در هیچ دولتی وجود نداشت. ما در صحبت با وی متوجه شدیم که دغدغه وی حل مشکلات مردم بود و در این راستا با جریان دانشجویی هدف مشترک داشت. همچنین ایشان دستور پیگیری مشکلات و دغدغه‌های مردم را به مسئول دفترشان می‌دادند. در حالی که این نوع پیگیری بین مسئولان دولتی، کم نظیر بود. به عنوان مثال در یکی از جلسات بنده موضوعی را به صورت خصوصی خدمت وی بیان کردم و رئیس جمهور موضوع را به صورت کامل برای من تشریح و تبیین کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =