علامتی: آیت الله رئیسی پویانمایی «بچه زرنگ» را به همراه نوه‌هایشان دیدند/ کتاب‌های بیش از ۵۲ ناشر را خریداری کردیم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری با ذکر خاطراتی از نگاه ویژه شهید آیت الله رئیسی به حوزه پویانمایی گفت: آیت الله رئیسی پویانمایی «بچه زرنگ» را به همراه نوه‌هایشان دیدند.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه ایسکانیوز، نشست خبری تشریح برنامه‌های تابستان ۱۴۰۳ با شعار «تابستانتو بساز» با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و معاونین وی در محل مرکز آفرینش ‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

حامد علامتی در شروع صحبت هایش با اشاره به خاطراتی از شهید آیت الله رئیسی و همراهی با وی در برخی سفرهای استانی و خارج از کشور گفت: در سفر به آمریکای لاتین و کشورهای کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه حضور داشتم که میشود گفت دعوت از کانون پرورش فکری برای حضور در سفرهای خارجی به همراه رئیس جمهور تاکنون بی سابقه بوده است که این نشان از اهمیت ویژه شخص شهید رئیسی به حوزه کودک و نوجوان دارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در همین نمایشگاه کتاب سی و پنجم از من خواست به جای رقابت از ناشران حوزه کودک و نوجوان حمایت کنم و همین شد که ما کتاب‌های بیش از ۵۲ناشر را خریداری کردیم درهرحال تاکید و حمایت ایشان از عرصه کودک و نوجوان زیاد بود؛ همچنین تاکید ویژه رئیس جمهور به عرصه پویانمایی و به ویژه کودکان غزه بود و در حاشیه جلسه برنامه های دهه فجر به من تاکید کردند که برای کودکان غزه فیلمی ساخته شود. حتی پویانمایی بچه زرنگ را هم خدمتشان بردیم و در یک عصر جمعه با نوه هایشان این فیلم را تماشا کردند و نکاتی را گفتند.

علامتی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم و اوقات فراغت هم آغاز می‌شود و همچنین نباید اجازه دهیم بحث غزه از چشم جهانیان کنار رود، گفت: ما از همین امروز برنامه‌های تابستانی را آغاز می‌کنیم و تا بیستم خرداد تمام استان‌ها برنامه هایشان را شروع می‌کنند که بعید می‌دانم نهادی از امروز برنامه های تابستانی خود را شروع کرده باشد. اوقات فراغت فقط مختص کودک و نوجوان و فقط مختص تابستان نیست بلکه سبدهای فرهنگی را باید برای خانواده در نظر گرفت.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین با تاکید براینکه باید خانواده‌ها و افکار عمومی نسبت به اوقات فراغت حساس شوند، یادآور شد: ما باید سند جامع اوقات فراغت را به الگو تبدیل کنیم، مدیریت فضاسازی و گفتمان سازی این امر باید دست خانواده‌ها بیاید. معاونت پرورشی آموزش و پرورش و کانون پرورشی دو بال مهم آموز و پرورش در درون و بیرون مجموعه هستند منتها حضور بچه‌ها در کانون اختیاری و انتخابی است.

وی تصریح کرد: ما امسال هزار کتاب به نمایشگاه آوردیم. سه میلیون جلد کتاب نیز سال گذشته چاپ کردیم و بیش از هزار مرکز فرهنگی هنری فعال داریم. تماشاخانه‌های سیار ما در صدها کیلومتر در حوزه های روستایی و عشایری و در راستانی عدالت آموزشی فعال هستند، امسال سه سیاست را دنبال خواهیم کرد؛ اولی مخاطب محوری است ما باید دایره مخاطبینمان را افزایش دهیم. سیاست دوم ما نوجوان محوری است، چون همیشه تمرکز بر کودک بوده و تلاش برای تولید رمان‌های نوجوان و نقش افرینی برایشان داریم و در نهایت سیاست سوم مرکز محوری به تعداد مراکز موجود است.

علامتی با بیان اینکه امسال خانواده را از تماشاگر بودن به همراه و همکار بودن با کانون تبدیل می‌کنیم، توضیح داد: تمام فعالیت‌های ما در بستر کتاب است و با کتاب شروع میکنیم با کتاب ادامه می دهیم و با کتاب تمام می گنیم، امسال ظرفیت‌های مردمی را به کار می بریم که بستر آن فراهم شده است، که در این راستا وظیفه کانون نظارت، حمایت و هدایت است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مربی، نوجوان و حلقیه های میانی و گروه های مردمی را ۳ رکن کانون پرورش فکری کودکان دانست و ادامه داد: کارگاه های تخصصی و عمومی، بسته‌های فرهنگی متناسب زیست بوم فرهنگی، رویدادهای مناسبتی (اربعین- محرم-میلاد پیامبر (ص) )، برپایی مسابقه، مهرواره و سوگواره، برپایی اردوها مدل های فعالیت در کانون است.

وی با اشاره به ایجاد باشگاه «سیمرغ» و باشگاه «قاف» در عرصه شعر و ادبیات فارسی گفت: ۶۴ مرکز را به عنوان مرکز الگو قرار دادیم که در هر استان یک مرکز دخترانه و یک مرکز پسرانه وجود داشته باشد.

علامتی تصریح کرد: توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی در داخل و خارج از کشور، قصه گویی، رویدادهای حل مساله، دوره های تندخوانی، نجوم و رصد شب و کتابخانه های سیار و همچنین نمرکز بر گلستان خوانی در بخش ادبیات کهن بخشی از برنامه های کانون پرورش فکری در تابستان پیش رو خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =