رسانه‌ها باید افکار عمومی را شکل داده و هدایت کنند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم، به بررسی نقش حیاتی رسانه‌ها در شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی پرداخت.

سپهر خلجی در سومین نشست مسئولان و اعضای دفاتر استانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران با تأکید بر توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اهمیت افکار عمومی، گفت: فعالان رسانه‌ای در کشور باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند و نقش مؤثر خود را در هدایت افکار عمومی ایفا کنند.

خلجی ادامه داد: برای موفقیت در حوزه رسانه، ابتدا باید مسیر و نقشه‌راه دقیقی تدوین کنیم تا از انحرافات جلوگیری شود. وی همچنین به تحولات جدید در فضای رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: در دنیای امروز که می‌توان آن را عصر "انسان رسانه‌ای" نامید، ارتباطات شخصی‌شده به یک ابزار قدرتمند برای فعالیت‌های رسانه‌ای تبدیل شده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم اظهار داشت: گاهی یک ابزار ساده ارتباطی قادر است موجی در افکار عمومی ایجاد کند که رسانه‌های رسمی را نیز مجبور به واکنش کند. وی با اشاره به تأثیر روزافزون فضای مجازی، تأکید کرد: امروزه فضای مجازی بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم است و دیگر نمی‌توان آن را به عنوان یک عنصر فرعی در نظر گرفت.

خلجی در خصوص تغییرات در نقش رسانه‌ها گفت: دیگر خبری که تنها توسط رسانه‌های رسمی منتشر می‌شد، اکنون توسط هر فردی که به ابزارهای ارتباطی دسترسی دارد، به اشتراک گذاشته می‌شود. وی همچنین افزود: این افزایش تولید محتوا و انتشار اخبار، باعث تسریع در برقراری ارتباطات و شکل‌گیری روایت‌های جدید شده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم هشدار داد که یکی از پیامدهای این وضعیت انتشار اخبار نادرست است و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از تکنیک‌هایی مانند مدیریت هیجانات و احساسات، افکار عمومی را هدایت کنند و حتی بر تصمیمات مسئولین و مردم تأثیرگذار باشند.

خبرنگار: سینا رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1259712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =