قطعی‌ بی‌برنامه برق در گلشهر ۲ ارومیه؛ خاموشی، خسارت و بی‌پاسخی مسئولان

در حالی‌که شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان‌غربی پیش‌تر از اجرای خاموشی‌ها بر اساس جدول زمان‌بندی خبر داده بود، ساکنان منطقه گلشهر ۲ ارومیه از قطعی‌های مکرر و بدون اطلاع برق در روزهای اخیر گلایه‌مندند. این قطعی‌ها که گاه چندین بار در یک روز اتفاق می‌افتد، خسارات مالی، اختلال در زندگی روزمره و نارضایتی گسترده‌ای در میان شهروندان به‌وجود آورده است

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از آذربایحان غربی، طی روزهای اخیر، برق در برخی کوچه‌های گلشهر ۲ به‌صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی قطع شده است. بر اساس گزارش شهروندان، در یک روز برق از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر قطع بوده و در روزی دیگر، از ساعت ۱۸ تا ۱۹ خاموشی رخ داده است. مواردی نیز گزارش شده که برق دو مرتبه در یک روز رفته است.


یکی از نگرانی‌های مهم ساکنان، خسارات وارد شده به وسایل برقی خانگی است. یکی از شهروندان در گفت‌وگو با ایسکانیوز اعلام کرد: کیس کامپیوترمان به‌دلیل نوسان شدید برق سوخت. تعمیرکار گفت مادربرد و منبع تغذیه آسیب دیده و باید تعویض شود.


قطع برق در این منطقه که بیشتر ساختمان‌های آن آپارتمانی است، موجب قطع پمپ‌های تأمین آب نیز شده و شهروندان را با قطعی هم‌زمان آب و برق مواجه کرده است. در برخی مواقع، ساکنان به ناچار با بطری و ظروف دستی نیازهای اولیه آب را تأمین کرده‌اند.


از کار افتادن آسانسورهای مجتمع‌های چند طبقه یکی دیگر از مشکلات حاد مطرح‌شده توسط ساکنان گلشهر ۲ است. شهروندی که در طبقه پنجم سکونت دارد، می‌گوید: زانوی من جراحی شده و تنها راه رفت‌وآمدم آسانسور است. با قطع برق، ساعت‌ها در خانه می‌مانم تا برق برگردد.


یکی دیگر از ساکنان گزارش داده که کودک خردسال‌شان در آسانسور گرفتار شده و در شرایط گرما و تاریکی برای دقایقی دچار وحشت شده است. به گفته این خانواده، کودک پس از آن حادثه دچار ترس شدید از آسانسور شده است.


یکی از دلایل اصلی گلایه شهروندان، بی‌برنامگی در اطلاع‌رسانی و پاسخگویی ضعیف سامانه فوریت‌های برق (۱۲۱) است. به گفته ساکنان، تماس با این سامانه یا بی‌پاسخ مانده یا با برخورد نامناسب اپراتور مواجه شده است.


یکی از شهروندان می‌گوید: با ۱۲۱ تماس گرفتم تا دلیل قطعی را بپرسم. اپراتور با لحن نامناسب گفت “خودمون هم نمی‌دونیم” و تماس را قطع کرد. چنین پاسخ‌هایی در شأن مردم نیست.


ساکنان گلشهر ۲ با اشاره به افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در تابستان، تأکید دارند که خاموشی برق در این شرایط بدون اطلاع‌رسانی قبلی، سلامت و آسایش خانواده‌ها، به‌ویژه سالمندان و کودکان را تهدید می‌کند.


با افزایش گزارش‌های مردمی از قطعی‌های بی‌برنامه در نقاط مختلف ارومیه، مطالبه اصلی شهروندان، ارائه جدول دقیق زمان‌بندی خاموشی‌ها، اطلاع‌رسانی شفاف در رسانه‌های محلی یا کانال‌های رسمی، و پاسخگویی مناسب از سوی نهادهای مسئول است.


ساکنان گلشهر ۲ همچنین خواهان رسیدگی به خسارات وارد شده به وسایل برقی و بررسی فنی وضعیت شبکه در منطقه هستند. به‌گفته آن‌ها، اگر اطلاع‌رسانی دقیق وجود داشته باشد، می‌توان با خاموش کردن وسایل حساس از آسیب جلوگیری کرد.


شهروندان تاکید دارند که قطعی برق اگرچه ممکن است به دلایل فنی یا محدودیت‌های تولید رخ دهد، اما مدیریت آن نیازمند احترام به حقوق مصرف‌کننده، اطلاع‌رسانی شفاف، و پاسخگویی مسئولانه است.

خبرنگار: محمدعلی جوادی

انتهای پیام/

کد خبر: 1272921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =