گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز- برنامهی «همیشه مخاطب» به مثابه یک تجربهی تازه در دایرهی رسانههای پاسخگو و تعاملی، در قامت یک ویدئوکست منسجم و جریانساز از سوی اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما تولید و عرضه شده است.
این برنامه، که جمعه شب ها حوالی ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه تهران میرود، کوشیده است با رویکردی اقناعی و بیواسطه، افقهای جدیدی از ارتباط مستقیم با مخاطب را در ساختار رسانه ملی بگشاید.در این ویدئوکست، تماسها و دادههای دریافتی از سامانهی ۱۶۲، پس از پالایش و طبقهبندی، در معرض داوری کارشناسان، مدیران و عوامل تولیدات سازمان قرار میگیرد.
از جمله مهمانان شاخص این برنامه میتوان به محمد فؤاد صفاریانپور، کارگردان شناختهشدهی آثار مستند همچون «آن» و «برسد به دست فردا»، و همچنین عوامل سریال «سوجان» اشاره کرد که در مواجههی مستقیم با نقدهای مردمی به شفافسازی ابعاد مختلف آثار خود پرداختهاند.ویژگی ممتاز «همیشه مخاطب» را میتوان در عبور هوشمندانه از مناسبات متعارف روابط عمومی و ورود به قلمرو تازهای از «روابط عمومی مشارکتی» دانست؛ جایی که مخاطب نه تنها دریافتکنندهی منفعل محتوا، که کنشگری مؤثر در فرآیند بازخوردگیری و سیاستگذاری رسانهای تلقی میشود.این قالب تازه، که با حساسیت بالا در طراحی صحنه، دکوپاژ اجرایی و بهرهگیری از زبان رسانهی روزآمد شکل گرفته است، میتواند به مثابه الگویی برای توسعه سایر بخشهای تعاملی در رسانه ملی مورد توجه قرار گیرد.
فاطمه روزبه*
انتهای پیام/
نظر شما