به گزارش فرهنگ و هنر ایسکانیوز؛ با توجه به اینکه ورود به اجتماعات بزرگتر از مدرسه و خانواده، معمولا در نوجوانی اتفاق میافتد، ایجاد یک الگوی رفتاری سالم در نوجوان به ثبات شخصیت او کمک بزرگی میکند. اگر از همان سنین ابتدای نوجوانی فرد، با الگوی رفتاری درست آشنا شود از دام خیلی از تاثیرهای سوء جامعه دور میماند.
خوراک رسانهای و مطالعاتی نوجوان میتواند در ایجاد الگوی درست رفتاری کمک کند. به عقیده کارشناسان، هرچه آشنایی نوجوان با ابعاد و موقعیتهای مختلف جامعه آشناتر باشد و مشاهدات خود را در این زمینه افزایش دهد در ایجاد چهره اجتماعی فر نقش موثرتری دارد.
گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز در راستای کمک به والدین برای پیدا کردن کتاب مفید با روحیات کودک اقدام به معرفی کتاب «خندههای زنجبیلی» کرد.
«خندههای زنجبیلی» کتابیست که با توصیفهای کاریکاتوری و قلمی طنز، نوجوان را با موقعیتهای بد و خوبی که در اجتماع وجود دارد روبهرو میکند و توسط انتشارات جمال راهی بازار نشر شده است.
این کتاب در هفت فصل و هفت قصه مختلف به شرح موقعیتهای مختلف اجتماع پرداخته، از تاثیرات کتابهای روانشناسی زرد در خانه و خانواده تا زیرپا گذاشتن قوانین مکانهای عمومی و بزرگنمایی داراییها و در بین افراد هرکدام از داستانها به شرح یک معضل اجتماعی میپردازد.
موضوعاتی که در کتاب آمده عمیقتر از آن است که نوجوانان در سنین آغازین زندگی اجتماعی خود درک کنند اما قلم روان نویسنده کتاب را جذاب و به شکل قابل فهمی درآورده که تاثیر مفید خود را روی نوجوان میگذارد.
رفیع افتخار نویسنده این کتاب در بخشی از کتاب مینویسد:
«شروع کردم به فک کردن و نقشه کشیدن. آن قدر فکر کردم تا راهی به نظزم رسید. به سرعت خودکاری برداشتم و نامهای سوزناک برای مردم شهر نوشتم. توی نامهام ذکر کردم من یک اسم مشخص دارم و دوست دارم به اسم خودم شناخته شوم و از لقبم خوشم نمیآید و امیدوارم هر کس این نامه را میخواند از خر شیطان پیاده شود و از همین امروز من را به اسم خودم صدا بزند. پرم را نمیداند ولی فکر کنم او هم از لقب آقای کاج خوشش نمیآید.»
از لحاظ گرافیکی اما میشود درکنار نکات مثبتی مثل استفاده از رنگهای شاد و مناسب کودکان به یادداشتها و نوشتههایی اشاره کرد که گرافیست به داستان اضافه کرده است. بعضی اوقات کلمهای که گرافیست استفاده کرده ربطی به داستان ندارد یا ممکن است ذهن خواننده را از داستان پرت کنند. تصاویر طراحی شده توسط مرضیه قائدی گرافیست کتاب، با قلم همخوانی داشت و در تصور داستان کمک میکرد اما ورود مستقیم گرافیک به داستان تا حد زیادی ذهن خواننده را بخاطر ارتباط نامشخصش پرت میکرد.
خبرنگار: صبا هراتی
انتهای پیام/
نظر شما