به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از آذربایجان غربی، موذن، مدیر اجرایی موکب شهید باکری، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، با بیان اینکه خدمات این موکب فراتر از ارائه بستههای فرهنگی است، اظهار داشت: در کنار اهدای بستههای فرهنگی، تکریم زائران، تسهیل امور آنها در پایانه مرزی، و فعالیتهای رسانهای و فضای مجازی نیز در دستور کار ما قرار دارد. تلاش داریم از لحظه ورود زائران به کشور، بهترین خدمات را با رویکرد فرهنگی و مشاورهای به ایشان ارائه دهیم.
وی با اشاره به استقبال گسترده زائران خارجی، بهویژه از کشورهای آذربایجان و ترکیه، گفت: با توجه به قرابت فرهنگی و دینی، ایران بهعنوان مسیر مطمئن و اصلی زائران اربعین انتخاب شده است. در همین راستا، برای تسهیل هرچه بیشتر مسیر، از گذرنامه و گمرک گرفته تا خدمات فرهنگی و اقامتی، در حال ارائه بهترین امکانات هستیم.
مدیر اجرایی موکب شهید باکری درباره خدمات نوآورانه امسال نیز توضیح داد: امسال با تلاش دوستان، نقشه راهنمای زیارت به زبان ترکی استانبولی و آذری طراحی و تهیه شد که حاوی اطلاعاتی درباره خیابانها، نشانیهای کربلا، و نکات ضروری برای زائران است. این اقدام نقش مهمی در آگاهیبخشی و تسهیل حرکت زائران غیرایرانی داشته است.
وی ادامه داد: خدمترسانی به زائران اربعین، تنها ارائه غذا یا اسکان نیست، بلکه وظیفهای فرهنگی و انسانی است. ما در موکب شهید باکری، ظرفیت پذیرش همه زائران را داریم و هر سال با توجه به شرایط فرهنگی و قومی، خدماتمان را بهروزرسانی میکنیم.
موذن همچنین از افزایش چشمگیر تعداد موکبها در سال جاری ابراز خرسندی کرد و گفت: افزایش تعداد موکبها موجب ارتقاء سطح خدمات فرهنگی، اسکان و تغذیه شده است. مواکب جدید که به جمع ما پیوستهاند، زمینه بهبود کیفیت خدمترسانی را فراهم کردهاند و امیدواریم این روند با قوت ادامه یابد.
وی خاطرنشان کرد: هدف نهایی ما، رضایت زائران و ارائه تصویری درخشان از مهماننوازی و فرهنگ ایرانی در مسیر این حرکت جهانی است. انشاءالله با همراهی مردم و مسئولان، هر سال بهتر از گذشته به زائران حسینی خدمت خواهیم کرد.
خبرنگار: ثمین معصومی
انتهای پیام/
نظر شما