افزایش کرونا در بین جوانان

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) گزارشی منتشر کرده که حاکی از آن است که روند همه گیری کووید-۱۹ بین جوانان در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری همه گیری کرونا در ۱۱ مارس سال جاری اعلام شد و از آن زمان جهان را به قرنطینه کشانده است. مشاوران دولت ها در سراسر جهان از مردم خواسته اند در خانه بمانند تا زنجیره انتقال این ویروس بسیار عفونی را بشکنند. این عفونت به طور کلی برای سنین کم خطر کمتری دارد و سن همچنان یکی از عوامل مهم مرتبط با بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ است. بیش از ۹۹۵ هزار نفر در حال حاضر به دلیل عفونت در سراسر جهان جان خود را از دست داده‌اند.

رفتار غیرمسئولانه

با وجود اینکه از مردم خواسته شده در خانه بمانند و از قرار گرفتن در مکان‌های شلوغ پرهیز کنند، جوانان به رفتن به غذاخوری‌ها و گردش ادامه می‌دهند. یکی از بهترین موارد در جلوگیری از عفونت، فاصله فیزیکی حدود ۶ پا، استفاده از ماسک و شستشوی دست است.

 CDC می‌گوید، جوانان در طول تابستان در محوطه دانشگاه و کالج ها در معاشرت و بی توجهی به این نشانه‌ها بوده‌اند بنابراین عفونت غیرقابل توقف است. گزارش CDC بیان می‌دارد که بیش از یک مورد از هر پنج مورد کووید-۱۹ در میان جوانان بین ۲۰ تا ۲۹ سال است.

موج عفونت‌ها

در ایالات متحده موجی در تعداد موارد عفونت وجود دارد. این امواج در نتیجه افزایش دوباره تعداد عفونت‌ها است. تحقیقات جدید CDC نشان می‌دهد که امواج جدید عفونت در میان میانسالان و افراد مسن ممکن است از جوانان ناشی شده باشد.

این امواج عفونت ها اغلب در جوانانی ایجاد شده که به مهمانی ها، بارها یا مکان مشترکی در خوابگاه ها یا مکان های شلوغ رفته اند. در حالی که عفونت های آنها معمولاً خفیف و خودبه خود از بین می رود، بزرگسالان مسن هستند که از جوانان عفونت را می گیرند.

تام اینگلسبی، مدیر مرکز امنیت بهداشت در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ در بیانیه خود گفت: «این همان چیزی است که ما نگران هستیم؛ رهبران باید بدانند که جوانان چقدر در کنترل این اپیدمی مهم هستند. در حال حاضر مشاوران از سالخوردگان می خواهند که در خانه بمانند و به جوانان اجازه دهند بیرون بروند. درحالیکه پیر و جوان همه در دنیای ما با هم ارتباط دارند.»

گزارش CDC

تمام موارد کووید-۱۹ از ۵۰ ایالت و منطقه کلمبیا بین ماه های مه و آگوست سال جاری برای تهیه گزارش تهیه شده است. تعداد بالایی از موارد در بزرگسالان بین ۲۰ تا ۲۹ سال مشاهده شده است.

در ایالات خاص مانند آلاباما، فلوریدا و جورجیا، افزایش موارد در بین افراد بین ۲۰ تا ۳۹ سال به دنبال افزایش موارد در میان افراد بین ۴۰ تا ۵۹ سال در طی ۹ روز و افراد بالای ۶۰ سال را طی ۱۵ روز به دنبال داشت. این گزارش می گوید این افزایش دوم طی چند روز در نتیجه عفونت در میان جوانان بود.

این گزارش نتیجه گیری کرد که پیروی دقیق از استراتژی های فاصله اجتماعی در جامعه و رفتارهای پیشگیرانه شخصی توسط جوانان مورد نیاز است.

پردیس های دانشگاهی

یکی از کانون های عفونت دانشگاه ها است. یکی از پایگاه های اطلاعاتی نشان داد که در ۱۲۰۰ پردیس در سراسر آمریکا، ۸۸۰۰۰ عفونت SARS-CoV-۲ وجود داشته است.

به گفته آنتونی فاوسی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی، اعزام دانشجویان به خانه از دانشگاه هایی که موارد شیوع در آن ها دیده شد درست نبود. کالج ها باید بتوانند دانشجویان را در یک مرکز یا در یک خوابگاه جداگانه یا یک طبقه جداگانه جای دهند، بنابراین بیماری در میان دانشجویان گسترش نمی یابند. فرستادن آنها به خانه باعث انتقال عفونت به خانه و جامعه می شود.

خطر شغلی

در این گزارش آمده  همه جوانان از مهمانی یا حضور در دانشگاه به این عفونت مبتلا نیستند. به گفته کارشناسان، تعداد قابل توجهی از جوانان در خرده فروشی ها، صنایع خدمات غذایی، مراکز نگهداری از کودکان، وسایل حمل و نقل عمومی و غیره مشغول به کار هستند. این افراد ممکن است از طریق تماس های منظم خود در معرض ابتلا به عفونت باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =