فروش ۱۹ میلیاردی طرح پاییزه کتاب

ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات داستانی ایرانیان خبر داد: امسال میزان فروش کتاب در طرح پاییزه، به بیش از ۱۹ میلیارد تومان رسید.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با پایان پانزدهمین دوره طرح های یارانه حمایتی از کتابفروشی ها با عنوان پاییزه کتاب ۹۹ گفت: این دوره از طرح پاییزه کتاب۹۹ که همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آغاز شده بود، مدت هفت روز با مشارکت و استقبال ۸۱۶ کتابفروشی فعال  از ۳۱ استان کشور اجرا شد و به پایان رسید. تعداد کتابفروشی‌های این‌دوره در مقایسه با طرح پاییزه کتاب سال گذشته که به مدت ۱۳روز در  ۵۸۵ کتابفروشی برگزار شد رشد ۳۹درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این دوره از کل کتابفروشی های متقاضی طرح پاییزه کتاب ۹۹، ۶۸۸کتابفروشی از سایر استان ها و  ۱۲۸ کتابفروشی از تهران در طرح مشارکت داشتند که در مقایسه با طرح مشابه سال گذشته افزایش۴۱درصدی و ۳۲درصدی را تجربه کرده است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات با بیان اینکه از بین کتابفروشی‌های حاضر در طرح، ۲۱۴کتابفروشی در کنار فروش حضوری، فروش مجازی نیز داشتند، گفت: ۲۶کتابفروشی در استان تهران و ۱۸۸ کتابفروشی از سایر استان ها فروش مجازی نیز داشتند. این کتابفروشی ها توانستند ۱۳هزار و ۱۹۸نسخه کتاب بفروشند که از این رقم کتابفروشی های تهران سهم هزار و ۷۱۱نسخه ای و سایر استان ها سهم ۱۱هزار و ۴۸۷ نسخه ای داشتند. در پاییزه کتاب ۹۹، دو هزار و ۹۸۳نفر به صورت مجازی کتاب خریدند که از این تعداد۲۸۴ تهرانی و دوهزار ۶۹۹ غیر تهرانی از فرصت خرید مجازی در این طرح استفاده کردند.

دهقانکار گفت: در پاییزه کتاب ۹۸، ۳۲۰هزار و ۹۸۶نسخه کتاب به مبلغ ۹۸میلیارد و ۵۹۴میلیون و ۵۹۸هزار و ۳۹۷ ریال فروخته شد اما تعداد کتاب های فروخته شده در پاییزه امسال با افزایش ۴۳درصدی به ۴۵۸هزار و ۸۳۳نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸میلیارد و ۱۳۷میلیون و ۵۹۱هزار و ۷۳۰ریال رسیده است. ۹۷کتابفروشی در  تهران در پاییزه کتاب سال گذشته ۴۳هزار و ۸۳۵نسخه کتاب فروختند اما ۱۲۸کتابفروشی در پاییزه کتاب امسال توانستند ۷۰هزار و ۵۴۸نسخه کتاب بفروشند که در مقایسه با طرح مشابه سال گذشته ۶۱درصد افزایش داشته است. از کل  کتاب های به فروش رفته در پاییزه کتاب ۹۸، ۲۷۷هزار و ۱۵۱نسخه کتاب در استان تهران به فروش رفته که این رقم در طرح پاییزه ۹۹با افزایش ۴۰درصدی به ۳۸۸هزار و ۲۸۵نسخه کتاب رسیده است.

وی گفت: ۶۵هزار و ۳۴۷ نفر در پاییزه کتاب سال گذشته کتاب خریدند که این تعداد با افزایش ۸۷درصدی در پاییزه کتاب سال جاری به ۱۲۲هزار و ۱۲۷نفر رسیده است. ۱۱هزار و ۱۸۰  شهروند تهرانی در پاییزه کتاب ۹۸ کتاب خریدند که این رقم در پاییزه کتاب ۹۹ با افزایش ۸۵درصدی به ۲۰هزار و ۶۶۹نفر رسید. همچنین ۵۴هزار و ۱۶۷نفر در پاییزه سال گذشته در سایر استان ها کتاب خریدند که در پاییزه سال جاری با افزایش ۸۷درصدی به ۱۰۱هزار و ۴۵۸نفر رسید. استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس‌، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، خوزستان و مازندران جزو پرفروش ترین استان ها بر اساس مبلغ فروش بودند و استان های  تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، خوزستان، آذربایجان شرقی، مازندران و مرکزی جز  پرفروش ترین استان ها بر اساس تعداد کتاب شناخته شدند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات در پایان به کتابفروشی‌های پرفروش طرح پاییزه کتاب ۹۹ اشاره کرد و گفت: دنیای کتاب قم، پاتوق کتاب شهرکرد، کتاب فرازمند رشت، نشر ثالث تهران، پاتوق کتاب شیراز، شهر کتاب مشهد، کتاب آبان مشهد، ماه‌پیشونی تهران، پاتوق کتاب اراک و فروشگاه بوکتاب بندرعباس رتبه‌های یکم تا دهم کتابفروشی ها را به‌لحاظ تعداد کتاب‌های فروخته شده به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =