استولتنبرگ: فوریه درباره حضور در افغانستان تصمیم می‌گیریم

دبیرکل ناتو پس از نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: در نشست وزیران دفاع ناتو در ماه فوریه، پیرامون تداوم حضور در افغانستان تصمیم خواهیم گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پس از نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: از توافق اولیه میان دولت افغانستان و گروه طالبان در جریان گفتگوهای صلح افغانستان در شهر دوحه پایتخت قطر، استقبال می‌کنیم.

دبیرکل ناتو در این خصوص گفت: هنوز یک راه طولانی در پیش است و باید از بسیاری موانع عبور کرد؛ اما این اولین قدم مهم و دلگرم کننده است. این گامی در جهت دستیابی به صلح سیاسی پایدار در جنگ افغانستان است. همه متحدان ناتو از روند صلح حمایت می‌کنند. اکنون می خواهیم شاهد پیشرفت بیشتر و سریع به سمت ایجاد نقشه راه سیاسی و آتش بس جامع باشیم.

«ینس استولتنبرگ» در ادامه افزود: در نشست وزیران دفاع ناتو در ماه فوریه، در خصوص تداوم حضور در افغانستان تصمیم خواهیم گرفت. شما می توانید استدلال کنید که این یک گام بزرگ یا کوچک است؛ اما مهم این است که این گام اول است. برای اولین بار، طالبان و دولت افغانستان توافقی را در چارچوب مذاکرات برای صلح امضا کردند.

وی در خصوص روابط ناتو و چین نیز گفت: چین دشمن ناتو نیست و این کشور فرصت های زیادی را به همراه دارد. با این حال، برخی از مشکلات نیز وجود دارد. چین دومین بودجه دفاعی در جهان را در اختیار دارد؛ این کشور از ارزش های ناتو برخوردار نیست.

دبیرکل ناتو همچنین اعلام کرد که توسعه نظامی چین، افزایش فعالیت های آن در منطقه ناتو و تأثیر آن؛ در نشست ۲ روزه اخیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =