یک دختربچه ۱۲ ساله از تیک تاک شکایت کرد

یک دختربچه ۱۲ ساله در انگلیس از تیک تاک شکایت کرده و ادعا می کند این شبکه اجتماعی قوانین حفظ حریم شخصی کاربران در اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از  بلومبرگ، یک قاضی در لندن به دختربچه ۱۲ ساله ناشناسی اجازه داده شکایت خود علیه شبکه اجتماعی تیک تاک را به دادگاه ببرد.

این دختر ادعا می کند اپ چینی قوانین حفظ حریم شخصی کاربران در اتحادیه اروپا را نقض کرده است. مارک واربی قاضی انگلیسی این باره گفت: این کودک ساکن لندن ادعا می کند حقوق حفظ حریم شخصی افرادی مانند او به شیوه ای نقض شده که باید برطرف شود.

واربی در ادامه افزود: البته شکایت در مراحل اولیه است اما ادعای ذکر شده در آن شامل انتقادهای شدید و جدی از وجوه کلیدی عملیات های این شرکت است.

از سوی دیگر تیک تاک در بیانیه ای در این باره نوشت: حریم شخصی و امنیت از اولویت های اصلی تیک تاک هستند و ما قوانین، فرایندها و فناوری های قدرتمند را برای حفاظت از تمام کاربران، به خصوص افراد جوان تر به کار می گیریم.

آن لانگفیلد کمیسیون کودکان در انگلیس شکایت را از طرف دختر لندنی مطرح می کند. او می گوید: در صورت شناسایی هویت این کودک وی در معرض خطر آزار و اذیت آنلاین مستقیم سایر کودکان یا کاربران برنامه تیک تاک قرار می گیرد. البته به گفته قاضی چنین رفتاری قابل پیش بینی است.

خبر مذکور در حالی منتشر می شود که تحقیقات سازمان‌های ناظر از تیک تاک به دلیل اطلاعات کودکان افزایش یافته است. مقامات حفاظت از اطلاعات اروپا در ماه ژوئن ۲۰۲۰ خواهان تحقیقاتی هماهنگ در این شرکت چینی بودند و کارگروه ویژه ای برای درک بهتر از روش های عملکرد تیک تاک ایجاد کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =