ترامپ بار دیگر از مایک پنس خواست نتیجه آرای الکترال را تأیید نکند

رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه برگزاری جلسه کنگره به منظور تأیید آرای الکترال ایالت‌ها از معاون خود خواسته این آرا را تأیید نکند تا وی در انتخابات پیروز شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر از «مایک پنس»، معاون خود خواست در جلسه امشب کنگره برای تأیید آرای الکترال انتخابات ریاست‌جمهوری، این آرا را تأیید نکند.

ترامپ در پیام خود ضمن مطرح کردن این ادعا کرده که ایالت‌ها اکنون به تخلف در شمارش آرا پی برده‌اند، نوشت: «ایالت‌ها می‌خواهند آرای خود را اصلاح کنند، آرایی که اکنون آنها متوجه شده‌اند بر اساس تقلب و تخلف و روند فاسدی بود که هرگز مورد تأیید قوه مقننه قرار نگرفته.»

وی در ادامه نوشت: «تمام آنچه که مایک پنس باید انجام دهد این است که آن رأی‌ها را به ایالات‌ها پس بفرستد تا ما برنده ‌شویم. مایک این کار را انجام بده. وقت نشان دادن شهامت است!»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با انتشار پیامی دیگر به طور تلویحی خواستار استفاده از وتو در جلسه کنگره شد و نوشت: «حزب جمهوریخواه و مهم‌تر از همه کشور ما بیش از هر زمان دیگری به ریاست‌جمهور یعنی قدرت وتو نیاز دارد.»

این خواسته دونالد ترامپ از معاون خود در حالی مطرح شده که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز گذشته گزارش داد که مایک پنس به ترامپ گفته که وی با وجود اصرار رئیس‌جمهور آمریکا، این قدرت را ندارد که بتواند مانع از تایید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط کنگره شود.

برخی جمهوری‌خواهان کنگره قصد دارند در جلسه امشب کنگره به ریاست پنس، نتایج رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری‌ آمریکا را در برخی ایالات به چالش بکشند اما در هر صورت این اقدام آنها هیچ‌گونه نقشی در تغییر نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهد داشت و در نهایت بایدن بعنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا تأیید خواهد شد و ظرف دو هفته آینده (۲۰ ژانویه، اول بهمن ماه) بعنوان رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده وارد کاخ سفید خواهد شد.

اعضای مجمع گزینندگان چند هفته پیش با شرکت در جلسه‌ای در ایالت‌های مختلف، بر اساس نتیجه انتخاباتی که سوم نوامبر برگزار شد رأی خودشان به هر یک از دو نامزد انتخاباتی به صندوق انداختند. در پایان این رأی‌گیری جو بایدن همان‌طور که برآورد شده بود با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا انتخاب شد.

منابع آگاه می‌گویند ترامپ در روزهای اخیر مسئله را با مایک پنس مطرح کرده و از شنیدن اینکه پنس نمی‌تواند نتیجه انتخابات را در جلسه ۶ نوامبر تغییر بدهد متحیر شده است.

پنس و مقام‌های کاخ سفید تلاش کرده‌اند به ترامپ بفهمانند که ریاست او بر آن جلسه جنبه تشریفاتی دارد و او نمی‌تواند به صورت یکنفره نتیجه آرای الکترال را رد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =