خطیب‌زاده خطاب به پامپئو: عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر

سخنگوی وزارت امور خارجه توئیت‌های امروز وزیر خارجه آمریکا را ناشی از عصبانیت هیستریک در پایان دوره مفتضح وزارت خارجه‌اش و شکست سیاست حداکثری خواند و خطاب به وی گفت: عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) در واکنش به توئیت‌های امروز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، آن را ناشی از عصبانیت هیستریک در پایان دوره مفتضح او در سمت وزیر خارجه و عصبانیت ناشی از شکست سیاست فشار حداکثری خواند.

وی در این خصوص عنوان کرد: به تعبیر زیبای شهید بهشتی، آقای پامپئو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه به وقت تهران در رشته‌ توئیت‌هایی با انتقاد از ایران نوشت: یافتن فردی حتی میانه رو در ایران که مایل به عادی سازی روابط با آمریکا باشد، بسیار دشوار است.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتی دیگر نوشت: کارشناسان سیاست خارجی آمریکا مدام در پی افرادی میانه‌رو در داخل ایران هستند که در پی عادی سازی روابط با آمریکا باشد، اما واقعیت این است که یافتن چنین فردی بسیار دشوار است.

وی همچنین با اشاره به تحریم‌های پی در پی علیه ایران و ذکر تحریم  بیش از یک هزار و ۵۰۰ شخص و نهاد ایرانی مدعی شد ایران نتوانسته در برنامه موشکی و هسته‌ای خود سرمایه گذاری کند.

وزیر خارجه آمریکا در توئیت دیگر خود نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  تشخیص داد که رژیم ایران متشکل از افرادی با دیدگاه‌های مذهبی است که از سال ۱۹۷۹ میلادی (۱۳۵۷) به این سو شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. در ایران افرادی هستند که تقریبا هر روز آمریکا و اسرائیل را تهدید می‌کنند.

گفتنی است مایک پامپئو همچنین ادعاهایی بی اساس علیه ایران در خصوص ارتباط با القاعده مطرح کرد که هم با واکنش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و هم سخنگوی دستگاه دیپلماسی روبرو شد.

«محمدجواد ظریف» در توئیتی به این ادعاهای بی اساس واکنش نشان داد و نوشت: از قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم تا از طبقه بندی خارج کردن های خیالبافانه و ادعاهای ارتباط ایران با القاعده، آقای «دروغ می گوییم، فریب می دهیم، دزدی می کنیم» به شکل رقت باری در حال به پایان رساندن دوران فاجعه بار وزارت خارجه اش با دروغ های جنگ طلبانه است. کسی دیگر فریب نمی‌خورد. همه تروریست های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پامپئو در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

سخنگوی وزارت امور خارجه هم در واکنش به این ادعاهای بی اساس وزیر خارجه آمریکا گفت: تمسک به این نوع شگردها و بندبازی‌ها و ادعاهای کهنه و بی اساس، به هیچ عنوان نمی‌تواند به کمک مسیر پراشتباه رژیم تروریستی آمریکا و اعاده وجهه ناموجه مقامات این رژیم بیاید.

لازم به ذکر است وزارت خزانه‌داری دولت ترامپ هم در واپسین روزهای خود پنج نفر را در ارتباط با ایران به فهرست تحریم‌های خود افزود.

دولت ترامپ همچنین روز گذشته کوبا را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد که این اقدام واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را به همراه داشت و سعید خطیب‌زاده این اقدام را شدیدا محکوم و اعلام کرد: هیچ کشوری به ویژه آمریکا حق مداخله در امور داخلی کوبا یا امر و نهی کردن در زمینه برقراری روابط این کشور آزاد با یک کشور آزاد دیگر را ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =