تیم‌های منتخب رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان معرفی شدند

رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان برگزار و تیم‌های منتخب معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اظهار کرد: کرسی‌های آزاداندیشی نشست‌های آزادانه، منطقی و اخلاق‌مداری است که با حضور یک یا چند نفر صاحب اندیشه حول موضوعات مختلف فکری، سیاسی، فرهنگی و علمی برگزار می‌شود.

محمد روحانی مقدم گفت: این کرسی‌ها به‌منظور ایجاد بستر مناسب و مساعد برای ارتقا آگاهی، توسعه فرهنگ گفت‌وگو، تعامل و تضارب افکار و ترویج اندیشه‌های درست، ارائه نظر و نقد پیرامون جامعه به‌ویژه در مجامع علمی است.

وی افزود: ایده ایجاد کرسی آزاداندیشی در مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی نخستین بار از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و در نامه دی‌ماه ۱۳۸۱ ایشان به جمعی از دانش‌آموختگان حوزه علمیه و سپس به‌صورت موکد در بیانات معظم‌له در دیدار با نخبگان علمی کشور با مضمون ضرورت راه‌اندازی کرسی‌های مناظره، نقد، نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مطرح شد.

رئیس شورای دانشجویی و فرهنگی استان سمنان افزود: به‌منظور اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه و نیز مستند به شیوه‌نامه اجرایی رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی، با برنامه‌ریزی انجام شده در سطح استان سمنان، مسئولیت برگزاری کرسی سیاسی با واحد سمنان، کرسی فرهنگی با واحد دامغان و کرسی اجتماعی با واحد شاهرود بوده است.

روحانی مقدم تصریح کرد: این کرسی‌ها به‌صورت مجازی و در چند مرحله و با حذف تیم‌های مقابل برگزار و در نهایت یک تیم برتر از هر موضوع به سازمان مرکزی دانشگاه برای شرکت در مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا، رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی، در زمینه سیاسی تیم شهید شاطری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، در زمینه فرهنگی تیم شهید هادی شجاع از واحد دامغان و در زمینه اجتماعی تیم مهر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با برتری در مقابل سایر تیم‌ها به مرحله کشوری راه یافتند.

پیش از این کارگاه توجیهی برای تیم‌های دانشجویی شرکت‌کننده و داوران برگزار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =