تصمیم پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان بیگانه از کشور تایید شد

رئیس جمهور عراق تصمیم پارلمان این کشور مبنی بر خروج نظامیان بیگانه را تایید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المعلومه؛ برهم صالح رئیس جمهور عراق امروز پنجشنبه تصمیم پارلمان عراق مبنی بر پایان حضور نیروهای نظامی بیگانه در خاک این کشور را تایید کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: روابط بغداد با واشنگتن مهم و اساسی و مبتنی بر منافع مشترک است و مذاکرات راهبردی میان ما تمامی موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی را شامل می شود.

برهم صالح در ادامه گفت: تعداد نظامیان آمریکایی و خارجی در عراق از رقم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فراتر نیست و قرار بر پایان حضور این نظامیان در عراق است.

رئیس جمهور عراق همچنین گفت که خلأ در روابط بین بغداد و اربیل به وجود آمده است و ضرورت دارد که این روابط در مسیر صحیح خود قرار گیرد و از طریق یک گفتگوی ملی هر طرفی حقوق و وظایف خود را بشناسد.

آمریکا دی ماه سال پیش در اقدامی تروریستی سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس حشد شعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =