نام یک دانشمند ایرانی در لیست الهام‌بخش‌ترین زنان جهان

مجله فوربس به مناسبت روز جهانی زن فهرستی از زنان الهام‌بخش دنیا را معرفی کرده است که در میان این افراد نام یک دانشمند زن ایرانی به چشم می‌خورد.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجله فوربس با بررسی بیش از ۸۰۰ زن از همه اقشار جامعه براساس دستاوردهایی که تا به امروز داشته‌اند، ۳۰ زن را به عنوان الهام‌بخش‌ترین زنان دنیا معرفی کرد.

این زنان در طیف‌های مختلف زندگی مانند امور مالی،‌ فناوری و ورزشی دستاوردهای مهمی داشته و به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند و مرزهای کار و زندگی را از بین برده‌اند.

در میان این لیست نام هشت زن به چشم می‌خورد که در زمینه فناوری از جمله علوم کامپیوتر، هوش مصنوعی، نرم‌افزار و داده‌کاوی فعالیت می‌کنند و اکثر آنها افرادی هستند که برای مشارکت زنان در حوزه نوین STEM یعنی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی تلاش بسیاری می‌کنند تا بتوانند در عرصه‌ای که سال‌هاست توسط مردان غبضه شده، مشارکت کنند.

نام کاملیا آریافر نیز در این فهرست وجود دارد که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. آریافر یکی از مدیران شرکت گوگل است که روی راهکارهای خرده‌فروشی به واسطه هوش مصنوعی تمرکز دارد. او قبل از گوگل، مدیر تحلیل و الگوریتم‌ها و همچنین عضو هیات مدیره شرکت Overstock.com بود.

اوراستوک یک شرکت خرده‌فروشی اینترنتی آمریکایی است که در وهله اول مبلمان می‌فروشد. البته این شرکت به فروش دکوراسیون منزل، تختخواب و بسیاری دیگر از کالاهای خانگی می‌پردازد و سعی می‌کند که این محصولات را با قیمتی کمتر از عمده‌فروشی به دست مشتریان برساند.

گفتنی است که آریافر دکتری خود را در علوم کامپیوتر از دانشگاه درکسل ٱمریکا گرفته و علاقه شدیدی به هوش مصنوعی و سلامت روانی در جوانان دارد.

کد خبر: 1091353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =