توسعه فضای فیزیکی پژوهش و فناوری دانشگاه شریف

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف گفت: در سال ۹۹، دانشگاه موفق شد با جذب اعتبارات بزرگی، نسبت به توسعه فضای فیزیکی پژوهش و فناوری دانشگاه شامل ساخت مجتمع نوآوری و فناوری اقدام کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، محمدرضا موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، در یادداشتی ضمن تبریک سال نو نوشت؛ سالی که گذشت از جهات مختلف سال سختی بود. از یک طرف با همه‌گیری کرونا و نیمه تعطیل بودن برخی فعالیت‌ها به دلیل عدم حضور دانشجویان و محققین در سطح دانشگاه و از سوی دیگر با محدودیت‌ها و فشارهای مالی ناشی از تنگناهای بودجه‌ای دولت و سازمان‌ها مواجه بودیم. با این وجود، تلاش همه جانبه اعضای خانواده دانشگاه اعم از اساتید، کارمندان، فناوران و دانشجویان دست بدست هم داد تا به لطف الهی عملکرد خوبی در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه رقم زده شود.

خوشبختانه آمار موجود از تعداد و کیفیت برون دادهای پژوهشی، تعداد اعضای هیأت علمی که به افتخاراتی نظیر قرار گرفتن در فهرست ۱% دانشمندان پر استناد دنیا و یا جز سرآمدان علمی دست یافته‌اند، حجم قراردادهای ارتباط با صنعت، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، تعداد پژوهشگران پسادکتری و غیره همگی از رشد مناسبی در این حوزه‌ها حکایت می‌کنند.

موحدی ادامه داد: همچنین در سالی که گذشت، دانشگاه موفق شد با جذب اعتبارات بزرگی از بیرون دانشگاه، نسبت به توسعه فضای فیزیکی پژوهش و فناوری دانشگاه شامل ساخت مجتمع نوآوری و فناوری در طبقات فوقانی ساختمان جدید هوافضا و نیز ساخت فاز سوم مجتمع خدمات فناوری دست یابد و در حوزه تأمین زیر ساخت‌ها نیز فعالیت‌های مهمی نظیر توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، اتاق تمیز مرکزی دانشگاه، ارتقای خدمات پردازش سریع، تأمین زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات و توسعه امکانات کتابخانه مرکزی انجام شده است.

سال آینده اما، آخرین سال قرن است. قرنی که به احتمال زیاد، تفاوت سطح علم و فناوری قابل دسترس در اول و آخر آن در بین قرون تاریخ یگانه باشد. بشر این پیشرفت را مرهون پژوهش و توسعه فناوری است و ما هم در دانشگاه صنعتی شریف باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی مناسب هم حسن ختامی درخور دستاوردهای قرن چهاردهم تدارک ببینیم و هم برای اتفاقات شکوهمند قرن پانزدهم ریل‌گذاری کنیم. روح دانشگاه دانستن است و باید بتواند در جامعه اثر بگذارد. تبدیل دانستن به توانستن، روح حاکم بر برنامه‌های ماستم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در پایان برای خانواده بزرگ "شریف"، آرزوی سالی همراه با سلامتی و مملو از بهروزی و موفقیت آرزو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =