روسیه دیگر رابطه‌ای با اتحادیه اروپا ندارد

وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد: دیگر رابطه‌ای با اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان نداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجوبی(ایسکانیوز)؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه چین در سخنانی اعلام کرد: دیگر رابطه‌ای با اتحادیه اروپا نداریم.

به گزارش المیادین، وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: امروز دیگر رابطه ای با اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان نداریم؛ زیرا بروکسل زیرساخت های این روابط را نابود کرده است. قطع روابط از سوی اروپا، به این واقعیت منجر می شود که روابط با چین توسعه خواهد یافت.

سرگئی لاوروف در این خصوص ادامه داد: اگر اتحادیه اروپا بخواهد برای غالب شدن بر مشکلات کنونی گام بدارد، مسکو آماده هرگونه ارتباط با بروکسل برای افزایش تعاملات فیمابین خواهد بود. روسیه و چین تحریم‌های اروپا و غرب را غیرقابل قبول قلمداد می‌کنند.

وی در اشاره به اقدامات خصمانه واشنگتن علیه کشورهای مستقل اضافه کرد: نمی توانید با ابزار تهدید به تحریم، هشدار و الزام با جهان فعالیت های تجاری انجام دهید؛ به قول معروف نمی توان با به کارگیری زور و اجبار تعامل کرد؛ آمریکا هنوز این موضوع را نفهمیده و لذا به گونه ای متفاوت رفتار می کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: کشور ما از نظر جغرافیایی در گستره وسیع اوراسیا واقع شده است، هم چین هم اتحادیه اروپا همسایه ما هستند و ما همیشه علاقه مند به ارتقا روابط خود در همه حوزه ها بوده ایم.

سرگئی لاوروف در ادامه تصریح کرد: روسیه تلاش غرب برای نشان دادن روسیه و چین به عنوان دو ماجراجوی دیپلماسی واکسن (واکسن کرونا) را رد می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =