نماینده سازمان ملل در امور یمن وارد ریاض شد

پس از سفر نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن به عمان و گفتگو با وزیر خارجه این کشور، وی برای رایزنی با مقامات عربستان سعودی، راهی ریاض شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از آناتولی؛ «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن و «تیموتی لندرکینگ» همتای آمریکایی او برای بررسی راه‌های حل بحران یمن بعد از رایزینی با مقامات عمانی، شب گذشته وارد ریاض شده‌اند.

یک دیپلمات یمنی به اناتولی اعلام کرده که گریفیتس و لیندرکینگ پس از پایان سفر خود در عمان که روز جمعه آغاز شد، وارد ریاض شده‌اند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، بدون ارائه اطلاعات بیشتر گفت که نمایندگان آمریکا و سازمان ملل با مقامات یمنی و سعودی در خصوص حل بحران یمن دیدار خواهند داشت.

 نماینده سازمان ملل روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر از سفر خود به عمان و «بحث و تبادل نظر سازنده» با «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان درباره چشم‌انداز صلح در یمن خبر داد و از او به خاطر حمایت‌ عمان از تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری صلح پایدار در یمن تشکر و قدردانی کرد.

این سفر پس از صورت می‌گیرد که هفته گذشته، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی از ابتکار عمل ادعایی ریاض برای آتش‌بس در یمن خبر داد و مدعی شد که بر اساس طرح یادشده، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد داشت و فشارها از بندر الحُدیده کاسته خواهد شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =