تصفیه آب با آب شیرین کن ایرانی با یک سوم قیمت بین المللی

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد تا آب دریا را با یک سوم قیمت بین‌المللی تصفیه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از معاونت علمی و فناوری؛ علی اشرف مدرس مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: در برنامه ۵ ساله توسعه، مقرر شده است که بخش قابل توجهی از رشد اقتصادی از طریق بهره‌وری محقق شود. در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرو هستند و ما تلاش کردیم تا ارتقا بهره‌وری در بخش صنعت را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افزود: افزایش بهره‌وری در بویلرهای صنعتی یا همان دیگ‌های بخار مورد استفاده در برخی از صنایع، یکی از پروژه‌های این شرکت است که اجرایی شده است. دیگ‌بخار یا بویلر عبارت است از یک مخزن بسته که در آن بخار آب برای استفاده در خارج از آن توسط گرمای ناشی از احتراق سوخت تولید می‌شود.

این فعال صنایع دانش‌بنیان افزود: ما با افزایش بهره‌وری این دستگاه‌ها، مصرف سوخت آنها را کاهش دادیم و طول عمر دستگاه را نیز افزایش دادیم. این مسئله در بسیاری از پتروشیمی‌ها و دیگر واحدهای صنعتی که از این دستگاه استفاده می‌کنند، انجام شد.

مدرس ضمن ارائه توضیح بیشتر در مورد اهمیت بهره‌وری در صنعت، ادامه داد: دیگر بخش فعالیت‌های این مجموعه دانش‌بنیان در حوزه آب شیرین‌کن‌ها است. با توجه به کاهش منابع آبی متعارف و خشکسالی ناچار هستیم تا استفاده ار منابع آب غیرمتعارف مانند آب دریا را در نظر بگیریم. بر این اساس این مجموعه دانش‌بنیان، فناوری طراحی و اجرای سامانه‌های آب شیرین کن را به صورت صددرصد انجام می‌دهد.

وی گفت: اکنون در حال اجرای یک پروژه آب شیرین کن در روستای هلیله در استان بوشهر هستیم که ظرفیت شیرین سازی ۱۲۵۰ متر مکعب از آب دریا را دارد و پروژه در حال پیشرفت است. پیش از این نیز یک پروژه نیز در یکی از مناطق شهرستان شاهرود انجام شد و پروژه تصفیه و شیرین‌سازی آب به مقدار ۱۴۰۰ متر مکعب در روز انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: شیرین‌سازی هر لیتر آب دریا در خارج از کشور، معمولاً ۱ دلار هزینه دارد، در حالی که ما این کار را با یک سوم قیمت بین‌المللی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =