جوانان مصونیت کمتری به کووید ۱۹ دارند

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ابتلای جوانان به ویروس کرونا به طور کامل آنها را در مقابل این ویروس مصون نمی‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محققان می‌گویند با وجود ابتلای بسیاری از جوانان به ویروس کرونا و وجود آنتی‌بادی مربوط به این ویروس در بدن‌شان، هیچ مصونیتی در مقابل این ویروس پیدا نمی‌کنند و به همین دلیل بسیار ضروری است که واکسینه شوند تا سیستم ایمنی بدن‌شان بالا برود و از ابتلای دوباره‌شان به ویروس و همچنین انتقال بیماری به افراد دیگر جلوگیری شود.

این مطالعه روی بیش از ۳ هزار عضو سالم سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا انجام شده که اکثر آنها بین ۱۸ تا ۲۰ سال سن داشتند. نتایج این مطالعه نشان داد که میزان ابتلای دوباره افرادی که در موج اول کرونا، مبتلا به این ویروس شدند، خیلی کمتر از افرادی است که مبتلا نشدند. با وجودی که این مطالعه روی افراد جوان و مردان انجام شده، ولی محققان بر این باورند که ریسک ابتلای دوباره افراد جوان فارغ از جنسیت آنها بسیار بالاست. با این حال به دلیل شرایط ازدحام زیاد در پایگاه نظامی و تماس نزدیک سربازان در آموزش مقدماتی، ممکن است نرخ ابتلای دوباره به ویروس کرونا دقیق نباشد.

آزمایش‌هایی که محققان در دانمارک انجام دادند، خیلی شبیه به نتایج این مطالعه است. در دانمارک محققان روی چهار میلیون نفر بررسی کردند و متوجه شدند که خطر ابتلای افرادی که قبلا به این بیماری مبتلا نشده بودند، پنج برابر است. اما فقط ۶۵ صدم درصد کسانی که در طول موج اول در دانمارک مبتلا به کرونا شده بودند، در طول موج دوم دوباره آزمایش کرونایشان مثبت شد.

علاوه براین، مطالعه‌ای نیز روی کادر درمان انگلیس انجام شد که آن هم نشان داد خطر ابتلای کسانی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا نشده بودند، پنج برابر بیشتر از افرادی است که قبلا گرفته بودند.

محققان برای درک علت ابتلای دوباره به ویروس کرونا، پاسخ‌های آنتی‌بادی داوطلبانی که چند بار به این ویروس مبتلا شدند و کسانی که مبتلا نشدند را بررسی کردند و دریافتند که در بین گروهی که آزمایش کرونای آنها مثبت است، میزان آنتی‌بادی کمتری در برابر ویروس دارند.

علاوه براین، محققان دریافتند که «بار ویروسی»- میزان ویروس قابل اندازه‌گیری در بدن- در افرادی که دوباره به ویروس مبتلا شده‌اند، ۱۰ برابر کمتر از افراد دیگر است. اما با این حال این افراد همچنان می‌توانند ویروس را منتقل کنند.

با این حال محققان می‌گویند: ابتلا به ویروس کرونا مصونیتی در بدن شخص ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل هنوز هم لازم است این دسته از افراد واکسن بزنند.

کد خبر: 1093627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =