فعالیت قرارگاه جهادی جهش تولید در راستای حذف دلالان حوزه کشاورزی

دبیر قرارگاه جهادی جهش تولید سازمان بسیج دانشجویی گفت: بسیج با حجره‌داران منصف میدان تره بار تهران تحت عنوان «کاسبان اَمین» رایزنی کرده تا با رساندن محصولات کشاورزی به دست آنها، دست دلالان حوزه کشاورزی را کوتاه کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، قرارگاه جهادی جهش تولید سازمان بسیج دانشجویی برای کمک به کشاورزان جنوب کرمان برای حل مشکل فروش پیاز و سایر محصولات، فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

محمدرضا رحمانی در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر بیان کرد: این قرارگاه با توجه به مشکلات اقتصادی کشور چند سالی است که توسط دانشجویان بسیجی تاسیس شده و متناسب با بحران‌های پیش آمده در حوزه‌های مختلف ورود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشاورزان جنوب کرمان نتوانستند مقدار زیادی از محصول پیاز زمین‌های کشاورزی خود را به فروش برسانند، گفت: بسیج دانشجویی هفته گذشته ضمن سفر به کرمان، از نزدیک موضوع را بررسی کرد. 

دبیر قرارگاه جهادی جهش تولید سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: نبود وسیله نقلیه(کامیون) یا نبود هزینه‌های پرداخت وسایل حمل محصولات کشاورزی در استان کرمان عامل اصلی بحران فروش نرفتن این محصول کشاورزی است. برای کشاورزان کرمان صرفه اقتصادی ندارد که با هزینه‌های موجود محصولات خود را به بازار فروش و مصرف برساند.

وی مطرح کرد: بسیج دانشجویی با رایزنی انجام شده با برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها موفق به تهیه وسیله نقلیه شد و حدود 120 تُن محصول پیاز را با هدف حذف واسطه‌ها به بازار فروش رساند.

رحمانی درباره اهداف قرارگاه جهادی جهش تولید عنوان کرد: این قرارگاه در 3 حوزه فعالیت دارد. اول فروش عمده محصولات کشاورزی یعنی تامین ماشین و رایزنی با میادین میوه و تربار استان تهران و سایر استان‌هاست. دوم گسترش صنایع تبدیلی یعنی تبدیل محصولات کشاورزی خام  به محصولات فراورده شده تا در شبکه خانگی گروه‌های جهادی دانشگاه‌های کشور  به فروش برسد. سوم عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در حاشیه‌ شهرها و مناطق محروم تا با قیمت پایین‌تر این محصولات به ویژه پیاز به دست مردم برسد.

دبیر قرارگاه جهادی جهش تولید با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی حلقه واسط بین تولیید کننده و مصرف کننده است، گفت: قرارگاه جهادی در کرمان توسط سپاه این استان تشکیل شده تا با شناسایی کشاورزانی که محصولات آنها در زمین باقی مانده و در آستانه خراب شدن است را به گروه‌های جهادی معرفی کند.

وی اضافه کرد: بسیج با حجره‌داران منصف میدان تره بار تهران تحت عنوان «کاسبان اَمین» رایزنی کرده تا با رساندن محصولات کشاورزی به دست آنها، دست دلال‌های حوزه کشاورزی را کوتاه کند.

رحمانی درخصوص فعالیت‌های گذشته  قرارگاه جهادی جهش تولید بسیج دانشجویی در حوزه کشاورزی یادآور شد: فروش سیب درختی ارومیه، حل مشکل فروش زعفران خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی و کمک به کشاورزان متناسب به محصولات و فصل‌های مختلف این قرارگاه کمک رسانی انجام داده است.

دبیر قرارگاه جهادی جهش تولید مطرح کرد: این قرارگاه در موضوعات جمع‌آورری محصولات کشاورزی، بسته بندی، بازار رسانی محصولات، فروش حاشیه شهرها و محصولات تبدیلی حامی کشاورزان استان‌های مختلف است.

وی درپایان خاطرنشان کرد: در بخش ستادی قرارگاه جهادی جهش تولید بسیج دانشجویی حدود 13 فعالیت دارند؛ اما در فعالیت‌های میدانی تمامی گروه‌های جهادی-دانشجویی همکاری دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =