لغو همه تحریم‌ها، مطالبه ملی است

رئیس دستگاه قضا گفت: لغو همه تحریم‌ها و راستی آزمایی، مطالبه ملی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه افزود: این مطالبه ملی نباید دستاویز دعواهای سیاسی شود. کسانی که این مطالبه را دنبال می‌کنند حتما نباید به طرف مقابل اجازه وقت کشی بدهند.

تاکید رئیس قوه قضائیه بر ضرورت رفع مشکلات ساختاری شوراها

رئیس قوه قضائیه گفت: باید مشکلات ساختاری شوراهای اسلامی شهر و روستا برطرف شود.

​حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه افزود: مردم شوراهای شهر و روستا را تعیین می‌کنند تا از زندگی شان گره گشایی شود و برایشان کاری کنند.

وی افزود: شوراها از جلوه‌های بسیار خوب قانون اساسی ماست، اما با این حال این شوراها با آسیب‌هایی مواجه شده است که برخی جلوه‌های آن را در دادگستری‌ها می‌بینیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز در دادگستری‌ها و دستگاه قضا پرونده‌های متعددی از تخلف‌های برخی شوراهای شهر وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: البته برخی از شوراها به مردم خدمت کرده اند و خوش نام هستند که از تلاش‌های آنان قدردانی می‌کنیم و دعا می‌کنیم که ماجور باشند، اما متاسفانه برخی شوراها دچار مشکل شده اند.

وی اضافه کرد: درباره شوراها مشکلات ساختاری وجود دارد که حتما باید به آن توجه و برای رفع آن‌ها اقدام شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر این مشکلات ساختاری شوراها حل نشود قطعا بعد از این هم دچار آسیب خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا از دستگاه‌های مختلف که در این زمینه مسئولیت دارند خواست مشکلات ساختاری شوراها را مورد توجه قرار دهند و بررسی کنند.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: ما هم در دستگاه قضا در جریان بررسی پرونده‌های قضایی شوراها آسیب‌هایی را که مشاهده کرده ایم به دستگاه‌های مربوط اعلام کرده ایم.

ابراز تاسف رئیس دستگاه قضا از حادثه انفجار در یک بیمارستان عراق

رئیس قوه قضائیه از حادثه انفجار در یکی از بیمارستان‌های عراق ابراز تاسف کرد.

​حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه افزود: این حادثه دردناک را به مردم و دولت عراق تسلیت می‌گوییم و همدردی می‌کنیم.

وی گفت:​از خداوند متعال به ویژه برای همه بازماندگان جانباختگان این حادثه طلب صبر می‌کنیم.

رئیس دستگاه قضا همچنین با بیان خیرمقدم به علی غلامی معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای وی آرزوی موفقیت در پیشبرد ماموریت‌های محوله کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: حضور معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه منشا برکت باشد و برای هرچه بیشتر فعال شدن حوزه پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه که حوزه‌ای بسیار مهم است، موثر واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین از زحمات و خدمات محمدباقر الفت معاون قبلی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه قدردانی کرد.

انجام بموقع کار مردم از جلوه‌های تکریم مردم است

رئیس قوه قضائیه گفت: ​یکی از جلوه‌های تکریم مردم وقت گذاشتن برای آن‌ها و انجام بموقع کار مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: این امام بزرگوار به عنوان کریم اهل بیت (ع) شناخته می‌شود و در رفتار و سیره ایشان کرامت جلوه گر است.

وی گفت: کرامت روحیه‌ای است که انسان در پرتو عبادت خدا پیدا می‌کند به گونه‌ای که به جز خدا نمی‌اندیشد و فقط خدا را می‌بیند.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: باید این روحیه کرامت را از امام حسن مجتبی (ع) بیاموزیم و به ویژه برای رسیدگی به کار مردم با تکریم آن‌ها تلاش کنیم.

وی افزود: امام حسن مجتبی (ع) وقتی در مسجدالحرام معتکف بودند برای رفع نیاز یک نیازمند اقدام کردند و مشغول پیگیری شدند و ما باید این روحیه و کرامت را از ایشان یاد بگیریم. 

حجت الاسلام والمسلمین گفت: وقت گذاری و با حوصله توجه کردن به حرف ارباب رجوع و کسانی که به دادگستری ها، مجموعه‌های مرتبط و عموم ادارات مراجعه می‌کنند از جلوه‌های مهم کرامت است.

وی افزود: باید در دل کسانی که به هر علتی به دادگستری‌ها یا سازمان‌های وابسته و عموم ادارات مراجعه می‌کنند، امیدآفرینی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: راهبرد امروز ما امیدآفرینی است و قطعا امیدآفرینی با سخن گفتن محقق نمی‌شود بلکه با انجام به موقع کار مردم در دستگاه‌های اداری از جمله دادگستری هاست که این راهبرد محقق می‌شود.

رئیس دستگاه قضا گفت: وقتی مثلا خانمی که به او ظلم شده و برای رفع ظلم به دادگستری مراجعه می‌کند باید از توان و تمکن خود برای رفع به موقع ظلم استفاده کنیم.

وی افزود: همیشه و به ویژه در شرایط کرونایی کنونی باید به گونه‌ای به کار مردم رسیدگی کنیم که ارباب رجوع نیاز به تکرار مراجعه نداشته باشد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: همکاران ما در دستگاه قضا بدانند که این کار از وظایف مهم شرعی، انسانی، اداری و سازمانی آن هاست.

وی گفت: باید کار مردم به موقع انجام و از تکرار مراجعات آنان جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: امروز راهبرد دشمن ایجاد یاس در مردم است و باید راهبرد ما هم ایجاد امید در مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران این امکان را در اختیار ما گذاشته است که بتوانیم رفع ظلم کنیم و از این طریق در مسیر امیدآفرینی در جامعه نقش آفرین باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =