تولید لباس نظامی سبک بر ضد تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک

آژانس تحقیقاتی دارپای ارتش آمریکا قراردادی را با چند شرکت تجاری منعقد کرده تا البسه جدیدی برای حفاظت از سربازان در برابر تهدیدات شیمیایی و بیولوژیک تولید شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از نیواطلس؛ طراحی و تولید این لباس‌ها در قالب برنامه‌ای موسوم به برنامه حفاظت شخصی بیوسیستمی صورت می‌گیرد که هدف از اجرای آن ارتقای تجهیزات حفاظتی پرسنل نظامی است.

البسه یادشده سبک تر و راحت تر بوده و می‌توانند با طیف گسترده‌ای از خطرات و تهدیدات مقابله کنند. پوشش فعلی نظامیان آمریکایی و ناتو برای مقابله با حملات شیمیایی و بیولوژیک بسیار سنگین بوده، تحرک را دشوار می‌کنند و گرمای زیادی ایجاد می‌کنند.

لباس‌های یادشده معمولاً از مواد لاستیکی نفوذناپذیر که منافذ زیادی نیز ندارند، ساخته شده‌اند. برای حل این مشکل دارپا از شرکت‌های طرف قرارداد خود خواسته تا از مواد سبک و فناوری‌های جدید مولکولی برای تولید پوشاکی استفاده کنند که برای مدت طولانی از سربازان در برابر طیف گسترده‌ای از تهدیدها حفاظت می‌کند.

قرار است تولید البسه مذکور طی مدت ۵ سال با همکاری شرکت‌های FLIR Systems ،Leidos و Charles River Analytics صورت بگیرد. محافظت از پوست، چشم و مجاری تنفسی مزیت دیگر این البسه است. ادعا شده که این پوشاک حفاظت ۱۰۰ درصدی در برابر تهدیدهای شیمیایی و بیولوژیک ایجاد می‌کنند.

البسه یادشده نه تنها در عرصه نظامی کاربرد خواهند داشت، بلکه برای ارتقای نظافت و بهداشت عمومی و نیز کمک به پیشگیری و درمان بیماری‌های عفونی شناخته شده و در حال ظهور قابل استفاده خواهند بود. در مورد مواد تشکیل دهنده این البسه و فناوری ساخت آن فعلاً خبری منتشر نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =