مأموریت‌ واحدهای علمی کاربردی بر اساس خوشه‌های شغلی تعریف شد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: مأموریت‌های واحدهای علمی کاربردی بر اساس خوشه‌های شغلی تعریف شده و مراکز ملزم به فعالیت در آن خوشه‌ها قرار گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ محمدحسین امید با اشاره به فراخوان جذب در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در چهار سال گذشته ارزیابی مدرسین سابق دانشگاه انجام شده و حدود ۱۰۰ هزار نفر در فراخوان‌های جدید ثبت نام کردند که ۱۰ هزار نفر آنها جذب شدند که با احتساب ۲۵ هزار مدرس سابق در حال حاضر ۳۵ هزار مدرس در دانشگاه علمی کاربردی داریم که دارای صلاحیت مدرسی هستند.

وی مأموریت مدار کردن مراکز علمی کاربردی را از دیگر اقدامات پر چالش دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و گفت: در گذشته هر مرکزی در هر رشته‌ای که متقاضی داشت با اصرار خود مجوز جذب دانشجو را دریافت می‌کرد و این امر باعث شده بود ۱۴ هزار کد رشته در دانشگاه علمی کاربردی وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: در حال حاضر تکلیف مراکز علمی کاربردی در پذیرش دانشجو مشخص است و فقط ۱۵ درصد آنها اجازه دارند خارج از مأموریت خود، آن هم در رشته‌های مرتبط و مأموریت‌های نزدیک به خود، دانشجو بگیرند.

امید تاکید کرد: مأموریت‌های واحدهای علمی کاربردی بر اساس خوشه‌های شغلی تعریف شده و مراکز ملزم به فعالیت در آن خوشه‌ها قرار گرفتند و حتی نهادهای عمومی نظیر شهرداری نیز مجبور به پیروی از این برنامه شدند. این در حالیست که در گذشته در هر رشته‌ای که تمایل داشتند جذب دانشجو می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی مراکز علمی کاربردی امر بسیار پرچالشی بود که به نتیجه رسید، گفت: خوشبختانه هیچ برنامه تدوین شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی نداریم که اجرای آن ناتمام مانده باشد و یا موانع و چالش‌هایی مانع اجرای این برنامه‌ها شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از ایجاد ۱۰۰ مرکز نوآوری در مراکز این دانشگاه خبر داد و گفت: این شرکت‌ها متشکل از دانشجویان خلاق دانشگاه هستند که از همه مراکز خواسته‌ایم حداقل یک مرکز نوآوری داشته باشند و از مدرسان دانشگاه می‌خواهیم دانشجویان را برای حضور در مراکز نوآوری تشویق کنند.

وی با بیان اینکه نباید به دنبال تربیت دانشجوی تئوری در این دانشگاه باشیم، گفت: البته وضع ما در زمینه اشتغال از دانشگاه‌های نظری بهتر است و ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه شاغل بوده، اما متأسفانه بسیاری از آنان در رشته خودشان شاغل نیستند که این امر نقطه ضعفی برای دانشگاه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =