پیش بینی زمان مرگ با بررسی میکروبیوم روده

محققان فنلاندی می‌گویند با بررسی ساختار نوعی میکروبیوم موجود در روده انسان می‌توان از یک دهه قبل زمان مرگ احتمالی ناشی از ابتلاء به بیماری‌های خطرناک را پیش بینی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از نیواطلس؛ این پژوهش نشان می‌دهد تحلیل مواد تشکیل دهنده یک ساختار میکروبیوم در روده افراد منجر به پیش بینی زمان مرگ احتمالی افراد از ده تا حداکثر پانزده سال زودتر خواهد شد.

نتایج این تحقیق علمی که در نشریه نیچر به چاپ رسیده مبتنی بر بررسی نمونه‌های میکروبیوم یادشده است که از ۷۲۱۱ داوطلب با متوسط سنی ۵۰ سال در فنلاند به دست آمده است. این نمونه‌ها در سال ۲۰۰۲ جمع‌آوری شده و طی یک بازه زمانی ۱۵ ساله مورد بررسی قرار گرفته است.

این میکروبیوم از خانواده میکروب‌های Enterobacteriaceae است و گسترش دامنه فعالیت آن احتمال مرگ به علت ابتلاء به بیماری‌های تنفسی و گوارشی را افزایش می‌دهد. همچنین افزایش مقدار کمی Enterobacteriaceae منجر به بیشتر شدن احتمال ابتلاء به سرطان‌های مرتبط با روده بزرگ و بیماری‌های التهابی روده می‌شود.

هنوز مشخص نیست چه عواملی به افزایش مقدار این میکروبیوم کمک می‌کند و پژوهشگران در حال بررسی این موضوع هستند. اما به نظر می‌رسد پیروی از سبک زندگی سالم و پرهیز از مصرف مشروبات الکی و دخانیات، عدم پرخوری، استفاده از مواد غذایی سالم و تازه جلوی افزایش آن را بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =