دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای تالش و آستارا افتتاح شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان گیلان، دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تالش و آستارا را افتتاح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان گیلان، دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تالش و آستارا را افتتاح کرد.

در این مراسم علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و  امام جمعه رشت و حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور داشتند.

دکتر طهرانچی در مراسم افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه در زادگاه خود مرکز و محور توسعه و پیشرفت است. مساله دانشگاه، مساله جامعه است، ۴۰۰ سال است که نگاه علم به قوام و دوام جامعه بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت علم برای توسعه گفت: این موضوع که مسئله علم، مسئله توسعه باشد، متاسفانه در ایران مورد غفلت واقع شده که باید برای آن تدبیری جدی اندیشید. در دوران کرونا مشخص شد که مدل محور سلامت، مدلی موفق است؛ زیرا دانشگاه در هر استان عقلای علم حوزه سلامت را محور توسعه سلامت کرده و نظام سلامت بر دوش این عزیزان در حال حرکت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان شبکه‌ای است که در گستره ایران زمین فعالیت دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در هر شهری که حضور دارد، با مؤلفه‌های الگوی ایرانی اسلامی در پیشرفت آن شهر نقش‌آفرینی می کند.

دکتر طهرانچی با تاکید بر اینکه توجه به جامعه و اجتماع برای دانشگاه آزاد اسلامی بسیار حائز اهمیت است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید نسبت به تقویت تقریبی توجه لازم را داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه تربیت تقریبی جوانانی که به دانشگاه ورود می‌کنند بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: دانشگاه محیطی تعاملی و اثرگذار است. دانشگاه به فکر آن است تا رکود را به صعود تبدیل کند و تربیت دانشجویان را بهبود ببخشد.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی افتخار می‌کند که در مناطق تلفیقی امر مبارک تربیت تقریبی را در سرلوحه کار خود دارد. دانشگاه به فکر تقویت تقریبی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش در منطقه‌ای قرار دارد که نعمت الهی فراوان در آن وجود دارد، گفت: باید از نعمت‌های شهرستان تالش مراقبت کرد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قران که «اگر در قریه ای که امنیت و اقتصاد شکوفا باشد، مردم نسبت به این نعمات کفران کنند، این موهبت الهی از ایشان گرفته می شود»، افزود: باید از نعمات خدادادی پاسداری کنیم تا کفران نعمت صورت نگیرد.

دکتر طهرانچی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید در بحث مهارت‌افزایی و اشتغال دانش بنیان شبکه ای در شهرستان تالش به یک موتور محرکه و پیشرو مبدل شود، تصریح کرد: کمک به مهارت‌افزایی و اشتغال باعث می شود تا مباحث تقریبی برای مردم دل نشین تر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد دانشکده‌های مهارت کارآفرینی در تالش را امری ضروری برشمرد و گفت: مسئولان شهرستان تالش اشتغال حین آموزش را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان بیکار و ناامید نیاز به مراقبت دارند، گفت: دشمن در جایی نفوذ می کند که در آن شهر بیکاری و ناامیدی باشد.

دکتر طهرانچی در مراسم افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی در واحد آستارا: دانش و اندیشه‌ای که مذاهب را کنار هم می‌آورد، باید اندیشه نو و چراغ راه باشد

دکتر طهرانچی در مراسم افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی در شهرستان آستارا، اظهار داشت: اقدامات انجام شده در امور تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی، حرکتی است که در جهت گسترش فرهنگ تقریبی، دانش، بینش و کنش تقریبی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اگر دانش و بینش تقریبی نداشته باشیم، نمی توانیم کنش تقریبی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در محیط دانشگاهی باید به امر ضروری تربیتی توجه داشته باشیم. اگر دانشگاه نتواند در بینش و کنش جوانان اثرگذار باشد، نباید انتظار داشت که کنش جامعه اثرات مثبت داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه در استان گیلان شاهد اتفاقات بسیار خوبی بوده‌ایم، گفت: گیلان دارای نماد کنشی تقریبی است که قطعاً بزرگان پشتوانه آن هستند. مردم مومن بزرگی در گذشته نیز بر این اقدامات تأثیرگذار بوده‌اند.

وی تأکید کرد: دانش و اندیشه ای که مذاهب را کنار هم می آورد، باید رشد کرده و اندیشه نو و چراغ راهی برای سایرین باشد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه یک عنصر معلق نیست و در زیست بوم شهر فرود آمده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با جوانان این مرزو بوم سروکار دارد و بر آنان تأثیرگذار است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اگر در شهر آستارا شاهد رفتاری بودید و درصدد آموزش آن بودید، به دانشگاه مراجعه کنید تا مشکل را برطرف کنید، خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی آستارا، گفت: اگر جوان این شهر دارای رخوت است و فعالیتی ندارد، باید به دنبال  برطرف کردن این شرایط باشید. دانشگاه بستر پیشرفت و تحول است.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال حل مسئله است، تصریح کرد: اگر در شهر فقر هست و بیکاری، باید به دانشگاه مراجعه کنند.

وی با اشاره به لزوم حل مسئله توسط دانشگاه و فراخوان کشوری توسط دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه فراخوان به صورت کشوری، مشکلات را برطرف می کند. باید به جایگاه دانشگاه و انتظار به حق مردم پاسخ دهیم؛ دانشگاه آزاد اسلامی محل پاسخگویی به نیازهای جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه باید به دانش آموزان نیز توجه داشته باشد، گفت: نباید در آستارا جوان بی مهارت باشد. باید دانشکده خدمات بندری و دانشکده مهارت و کارآفرینی در شهر آستارا تاسیس شود.

آیت الله فلاحتی: برای تقریب مذاهب، نیازمند فرهیختگان هستیم

آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و  امام جمعه رشت اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی بنیانگذاری دانشگاه ها در ایران پس از انقلاب این بود که با دین‌ستیزی مبارزه شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه اندیشه تقریب مذاهب، اندیشه هزار ساله دانشمندان اسلام بوده و هست، گفت: تقریب باید در لایه‌های مختلف جامعه به ویژه دانشگاه ها جریان پیدا کند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه دشمنان کمر همت بسته‌اند تا دین را ویرانه کنند، خاطرنشان کرد: نیاز جوامع اسلامی به تقریب، امروز به مراتب بیشتر از همه دوران‌های گذشته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تمامی پیام‌های اسلام امروز به عنوان الگو برای سایر ملتها مطرح می‌شود، گفت: شاهد تلخ ترین جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین هستیم که جای بسی تاسف است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه برای تقریب مذاهب نیازمند فرهیختگان هستیم، تصریح کرد: عالم بودن، سعه صدر و اندیشه سیاسی داشتن، درک متقابل، اصحاب مذاهب بودن، نگاه جهان‌شمولی داشتن، دلسوز بودن برای جامعه اسلامی، نگاه مدبرانه داشتن، مجتهدانه دین را فهمیدن و تپیدن دل برای مسلمانان از ویژگی های فردی است که می‌خواهد در عرصه تقریب موفق باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =