چمران: ناکارآمدی مدیریت کشور جای دفاع برای دوستان آن هم نگذاشته است

قائم مقام شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: در مدیریت کشور آنچنان عملکرد ناکارآمدی را نشان دادند که برای دفاع از آن شرم می‌کنند و احراز صلاحیت شدگان از آن‌ها هم قطعاً خواهد گفت که به این دولت اعتقاد ندارند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مهدی چمران، قائم‌مقام شورای ائتلاف اصولگرایان در گردهمایی انتخاباتی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: شهید چمران در یک سخنرانی مطرح کرد که حکومت کمونیستی از فروخواهد ریخت و کشورها شمالی دوباره به دامان اسلام بازخواهند گشت. دیدیم همچنان که امام فرمودند؛ صدای خرد شدن کمونیسم را می‌شنوم، این پیش‌بینی به وقوع پیوست.

وی افزود: احزاب برای این که به افراد جامعه شکل دهند و آنها را منسجم کنند تشکیل شدند. کشورهای دیگر دارای چند حزب قوی هستند اما ما این احزاب را نداریم که تأثیرگذار در حکومت باشند. نزدیک به 50 حزب اصولگرا و در کل بیش از 100 حزب در کشور فعالیت می‌کنند که در مواقع انتخابات تأثیری در جامعه ندارند. بلندگو و علم و بیان دارند اما به اندازه کافی نتوانسته‌اند نیروهای مردمی را به اندازه کافی بسیج کنند.

وی ادامه داد: شخصیت امام بعد از ائمه در دنیای اسلام بی‌نظیر بوه است، مرجع تقلیدی که سیاستمدار بود و بزرگ‌ترین حکومت اسلامی را بعد از ائمه و دوران خلفا در دنیا به وجود آورد.

چمران گفت: باید شایسته باشیم که این حکومت را استمرار ببخشیم. پیش‌بینی دشمن این بود که این انقلاب فروخواهد ریخت و برخلاف آرزوی آنها ما چهلمین سالگرد انقلاب را دیدیم و دشمن هم آن را دید اما همچنان به دشمنی ادامه می‌دهد و معلوم نیست که در وین می‌خواند چه کنند. و معلوم نیست در انتخابات چه خواهند کرد.

چمران افزود: ممکن است از داخل و خارج چیزی را مطرح کنند تا گروه‌های خفته را بیدار کنند و با ترفند و فریب و وعده‌های پوچ و توخالی و وعده‌های واهی این گروه را با هیجان و احساس به پای صندوق‌های رأی بیاورند و نتیجه انتخاب نهایی این شود که الان می‌بینیم. انتخاب قبلی هوشمندانه نبود و با فریب به موفقیت رسید و مردم رأی دادند و الان پشیمان هستند.

رئیس سابق شورای شهر تهران، در ادامه اظهار کرد: امید ما به پیروزی نباید قطعی باشد. اگر فکر کنیم پیروزی در دست ماست این امید واهی است. باید امیدوار باشیم ولی در عین حال باید شکست را ببینیم و توهم، پیروزی را به شکست می‌رساند.

چمران افزود: تعدد تشکل‌هایی که می ‎خواهند در انتخابات شوراهای شهر لیست دهند برای این جریان خطرناک است و هر چه دنبال معجزه باشیم باز هم در این صورت امکان پیروزی کم خواهد شد. خداوند افراد هوشمند را کمک می‌کند نه اینکه راه غلط را برویم و بگوییم خداند کمک خواهد کرد.

وی گفت: در مدیریت کشور آنچنان عملکرد ناکارآمدی را نشان داده‌اند که برای دفاع از آن شرم می‌کنند. همین کسانی که برای انتخابات ریاست جمهوری احراز صلاحیت شده‌اند هم قطعاً خواهند گفت که به این دولت اعتقاد ندارند و ادامه این دولت نیستند. در شورای شهر و شهرداری و مدیریت شهری هم همین است.

قائم‌مقام شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: تعداد افرادی که در این دوره از شوراهای شهر و شهرداری‌ها دستگیر شدند و این میزان عزل و منحل کردن‌ها در دوره‌های اول تا الان اتفاق نیفتاده بود. مدیریت شهری در تهران هم رها شده است و اگر می‌بینیم خدمات شهری الان در تهران ارائه می‌شود به این دلیل است که با هوشمندی، معاون خدمات شهری قبلی را عوض نکردند.

چمران افزود: عده‌ای پیش‌بینی کرده‌اند و نظرسنجی‎ها هم نشان می‌دهد که میزان مشارکت پایین است. حرکت احزاب در بین مردم خیلی مؤثر است و باید تبیین کنیم که اگر وضع اقتصاد ما خراب است و در دنیا نتوانستیم آنچه را می‌خواهیم به دست بیاوریم چون دقت نکردیم و سخان رهبری و خواست مردم را به خوبی انجام ندادیم؛ ولیکن پشت کردن به انتخابت وضع را تغییر نمی‌دهد و اگر مشارکت نکنیم وضع بدتر خواهد شد. 

وی ادامه داد: نخبگان سیاسی کشور در احزاب هستند که باید مردم را به این مهم توجیه کنند. امیدوارم بصیرت مورد نظر مقام معظم رهبری نصیب ما شود تا با ایجاد وحدت و یکدلی جلو برویم و فقط برای خدای بزرگ تلاش کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =